Ką daryti, kad kūdikis gimtų sveikas (162)

Nors ir ne viskas priklauso nuo būsimosios mamos, gera mintis būtų pašalinti bet kokias papildomas rizikas, kurias galima kontroliuoti. Tai negarantuos, kad iš tiesų viskas klostysis gerai, bet bent jau jausiesi rami, kad padarei viską, kas priklauso nuo tavęs. 12 pirmųjų savaičių yra labai svarbios vaisiaus vystymuisi, vis dėlto nevertėtų nervintis dėl kiekvienos smulkmenos: prisiminkite, kad organizmas sutvertas taip, kad kiek galima geriau apsaugotų augantį mažylį ir su kartais pasitaikančiais iššūkiais organizmas susitvarko.

Laikydamasi šių pagrindinių taisyklių, gali būti sveikesnė ne tik tu, bet ir tavo augantis mažylis.

Mesk rūkyti. Rūkymas padidina persileidimo, priešlaikinio gimdymo, kūdikio mirties ir daugelio kitų pavojų tikimybę. Yra tyrimų, rodančių, kad moterys, nėštumo metu surūkančios 20 ir daugiau cigarečių per dieną, dažniau susilaukia kūdikio su kiškio lūpa ar vilko gomuriu. Niekada nevėlu mesti ar bent jau sumažinti surūkomų cigarečių kiekį. Kiekviena nesurūkyta cigaretė duos tavo vaikučiui dar vieną mažytę galimybę gimti geresnės sveikatos.

Nebegerk alkoholio. Moterys, išgeriančios daugiau nei du alkoholinius gėrimus per dieną, gerokai labiau rizikuoja susilaukti kūdikio su vaisiaus alkoholiniu sindromu, nei tos, kurios geria mažiau. Vis dėlto net vienas alkoholinis gėrimas per dieną padidina tikimybę, kad vaikelis gims per mažo svorio, kad kils problemų dėl mokymosi, kalbos raidos, gebėjimo sutelkti dėmesį ir hiperaktyvumo. O kai kurie tyrimai rodo, jog net vienas alkoholinis gėrimas per savaitę gali turėti įtakos vaiko agresyvumui ir polinkiui į nusikalstamą gyvenimo būdą ateityje. Niekas tiksliai nežino, kokią žalą besivystančiam vaikučiui daro nedideli alkoholio kiekiai, taigi geriau jo apskritai atsisakyti.

Nevartok jokių vaistų prieš tai nepasikonsultavusi su savo gydytoju. Daugelis vaistų, net ir tokie įprasti, kaip nuskausminamasis vaistas ibuprofenas, nėra nepavojingi nėštumo metu. Jei vis dėlto vartoji vaistus lėtinei ligai gydyti, vos sužinojusi apie nėštumą susisiek su savo gydytoju, ir tegu jis parenka kitus, kiek įmanoma saugesnius vaistus nėštumo laikotarpiui. Aptark viską, ką vartoji, netgi maisto papildus ar žolelių antpilus.

Susirask gerą gydytoją ir sąžiningai vykdyk jo nurodymus. Gera priežiūra nėštumo metu yra būtina, jei nori užsitikrinti, kad tavo vaikelis gims sveikas. Per tavo pirmąjį apsilankymą pas gydytoją turėtų būti padarytas ultragarso tyrimas ir patikrinta vaikelio sveikatos būklė, aptartos galimos komplikacijos. Jei iki šiol dar nesusitarei dėl vizito pas gydytoją – tebūnie tai pirmas darbas, kurį padarysi šiandien.

Gerk vitaminus nėščiosioms. Daugelyje nėštukėms skirtų vitaminų yra daugiau folio rūgšties, geležies ir kalcio nei įprastuose multivitaminuose. Šių medžiagų nėščiai moteriai reikia daugiau, ypač folio rūgšties, kuri smarkiai sumažina nervinio vamzdelio defektų, pavyzdžiui, spina bifida, tikimybę. Bet jokiu būdu neperdozuok – daugiau nereiškia geriau, o kai kuriais atvejais gali būti net pavojinga.

Įsitikink, kad tavo darbas yra saugus. Daugeliui moterų yra visiškai saugu dirbti iki pat dekretinių atostogų pradžios. Bet jei tavo darbas yra labai įtemptas (tenka ilgai stovėti ar kilnoti sunkius daiktus), tikriausiai norėsi dirbti trumpiau arba pasiprašysi perkeliama į kitas pareigas. Įtemptas darbas gali sukelti nėštumo komplikacijas. Jei dirbi su toksinėmis medžiagomis ar chemikalais (įvairiais sunkiaisiais metalais – švinu, gyvsidabriu, taip pat organiniais tirpikliais, biologiniais reagentais arba radiacija), turėtum reikalauti pakeisti darbo pobūdį. Aptark šią situaciją su savo gydytoju ir viršininku.

Atsisakyk pavojingo sporto ir kitų nesaugių užsiėmimų. Tavo sąnariai nebėra tokie stabilūs, kaip įprastai, taigi turėtum atsisakyti veiklos, kur gali paslysti ar nukristi ir kur yra tikimybė susižeisti pilvą. Jodinėjimas, kalnų slidinėjimas, alpinizmas, nardymas ir daugelis kontaktinių sporto šakų turėtų būti išbrauktos iš tavo dienotvarkės. Turėtum vengti lauko teniso, ypač antrojo ir trečiojo trimestro metu, nes judesiai į šonus gali būti per sunki apkrova tavo kelių sąnariams. Be to, dideliu greičiu lekiantis kamuoliukas gali kelti pavojų pilvukui. Specialistai laikosi įvairių nuomonių apie tenisą, tad jei ši nepatinka, pasitark su savo gydytoju.

Naujausi komentarai

  1. E.A.C
    E.A.C prieš 3 m.

    baby20 parašė:
    shiushia aciu uz palaikyma ,ir kad iskarto nepasmerkei manes,man nuotaika gal ir nebutu tokia bloga jei ne savijauta tie silpnumai ,tirpimai ir visa kita ,pas mane …

    Sveika nusipirk knyga jusu pasamones galia , nuodirdziai ja isstudijuok tada gal suprasi viska ksas ir kodel vyksta su tavim ir suprasi kad nereik jokiu psihologu ir pan. Kad tik tu pati gali sau padet ... be vaistu juolab. ..

  2. simonyte_k
    simonyte_k prieš 3 m.

    Manfredukas parašė:
    Sveika nusipirk knyga jusu pasamones galia , nuodirdziai ja isstudijuok tada gal suprasi viska ksas ir kodel vyksta su tavim ir suprasi kad nereik jokiu psihologu i…

    https://www.pegasas.lt/index.php?cl=details&anid=3cdb1580 Sita?

  3. E.A.C
    E.A.C prieš 3 m.

    simonyte_k parašė:
    https://www.pegasas.lt/index.php?cl=details&anid=3cdb1580 Sita?

    aha , zinok jai ja skaitysi nuosirdziai neprireiks nei psihologu nei raminamuju

  4. User has not uploaded an avatar
    dovilaina prieš 1 m.

    turiu ir skaiciau ta knyga pasamones galia. nuostabi knyga rekomenduoju visiem pasidometi ja.

  5. Pupuliuk
    Pupuliuk prieš 2 mėn.

    simonyte_k parašė:
    https://www.pegasas.lt/index.php?cl=details&anid=3cdb1580 Sita?

    Ačiū už nuorodą, reikės ir man išstudijuoti, nes pačiai teko vartoti antidepresantus, nutraukiau prieš pusę metų, bet pastojus jaučiuosi nekaip. Depresuoju kažko tai nerimauju O vaistukų negalima