Kaip mankštintis antrojo trimestro metu? (41)

Ar turėtum rinktis kitus būdus gerai formai palaikyti nei įprastai?

Daugeliu atvejų, jei esi sveika ir nėštumo eiga normali, tiek pirmą, tiek antrą trimestrą gali mankštintis taip pat, kaip visada. Nors, savaime suprantama, dabar reikės kai ką pakeisti, kad prisiderintum prie didėjančio pilvuko. Ką daryti? Rinkis mažiau intensyvius pratimus, venk šuoliukų ir smūgių, venk pratimų ant nugaros, judink pėdas ir venk staigių judesių. 

Nuo ko reikėtų pradėti, jei anksčiau nesportuodavai, bet dabar norėtum pradėti mankštintis?

Pirmiausia pasikonsultuok su tave prižiūrinčiu gydytoju. Jei gavai jo pritarimą, pradėk nuo lengvos, trumpos mankštos (po 15 minučių kelis kartus per savaitę) ir pamažu didink intensyvumą ir ilgink laiką (iki pusvalandžio per dieną). Kokius pratimus rinktis? Vaikščiojimas yra lengviausias būdas pradėti reguliariai mankštintis, jam nereikia jokios specialios įrangos, išskyrus patogius batus. Daugumai nėščių moterų patinka plaukioti, nes vandenyje ne taip jaučiamas papildomas svoris. Kitos teigia, kad geriausias pasirinkimas yra nėščiųjų joga, nes padeda sustiprinti kūną, ištempti raumenis, taip pat palengvina skausmus ir dieglius.  

Koks pratimas geriausiai padeda pasirengti gimdymui?

Kėgelio pratimai stiprina šlaplės, šlapimo pūslės, gimdos, makšties ir tiesiosios žarnos raumenis. Šie pratimai pavadinti juos sugalvojusio gydytojo Arnoldo Kėgelio (Arnold Kegel) vardu. Jei pradėsi šiuos pratimus daryti dabar (ir darysi nuolat), tai gali palengvinti ir sutrumpinti gimdymą. Be to, jie apsaugo nuo šlapimo nelaikymo po gimdymo ir nėštumo metu, pagyvina kraujotaką tiesiosios žarnos ir makšties srityje, sumažina tikimybę susirgti hemorojumi ir pagreitina gimdymo metu atsiradusių įplyšimų gijimą.

Štai kaip daromi Kėgelio pratimai:

  • Įtempk makšties raumenis, lyg bandytum sustabdyti šlapimo srovę (beje, jei sunku „rasti“ tuos raumenis, pamėgink padaryti šį pratimą šlapindamasi).
  • Laikyk raumenis įtempusi, kol suskaičiuosi iki keturių, ir atpalaiduok. Daryk 3–4 ciklus po 10 įtempimų 3 kartus per dieną (taigi iš viso 90–120 kartų per dieną).

Naujausi komentarai

  1. User has not uploaded an avatar
    Dailioji prieš 3 m.

    Mažučiucka parašė:
    Sveikute Dailioji

    Sveika, negrįžau į sportą dar. Į darbą einu pėsčiomis 4 kartus per savaitę kaip ir seniau. Į salę eisiu kai geriau jausiuosi- labai kankina migrena. Praėjusią savaitę galvą skaudėjo 4 paras, sumažėjęs darbingumas ir apie treniruotes net galvot nenoriu, ypač kai galvoje skausmingai tvinkčioja. Kai užpuola migrena, stengiuosi kuo greičiau grįžti namo ir užmigt. Su svoriu tai tikrai blogai, turiu tą lentelę į kurios rekomendacijas reikia atsižvelgti, tai dar kokie 300gr ir būsiu išėjusi iš maksimalios priaugimo ribos, kuri pažymėta raudona spalva. Kad ir kaip gėda prisipažinti, bet nebegaliu žiūrėt į tas daržoves, aš noriu riebaus maisto pilno angliavandenių: kroasanų, varškės spurgų, sūrio pyrago, makaronų su grietinėlės padažu, kūgelio, cepelinų, koldūnų... visą savo gyvenimą stengiausi įstatyti save į rėmus, bet dabar man taip žiauriai pramušė... žiūriu į veidrodį ir negaliu patikėt kad čia esu aš... 20kg tikrai nenoriu priaugti, nes paskui bus sunku grįžti į vėžes, reikės labai daug pastangų, nuo per didelio svorio atsiras strijos, kurios liks iki gyvenimo galo. Aš tikrai negaliu pasakyt, kad man nėštumas yra dieviška palaima, mat tikrai nesijaučiu taip gerai kaip norėčiau ir man save sunku atpažinti.
    Nors kai kurios mamos pasakojo, kad ir priaugusios 30kg jos atrodė sau gražiausios pasaulyje!

  2. Mažučiucka
    Mažučiucka prieš 3 m.

    Na mamytės kaip Jum sekasi sportuoti????

  3. Vaida03
    Vaida03 prieš 3 m.

    Sveikos mamytes , norejau pasiklausti Jusu del baseino treniruociu Vilniuje, ka patartumete, kur geriausia butu lankyti, kad to chloro maziau butu ir siaip smagiau mamytem, nes nelebai noriu eiti i ta bendra, kur visi

  4. kristinavilnis
    kristinavilnis prieš 1 m.

    Sveikos mamytes☺ta pati problema kaip rase 'Dailioji'.apetitas zveriskas. Esu linkusi I apkunuma Tad iki nestumo teko riboti maista, stengiausi sveikai maitintis, daug begiiojau po 5-10km kas antra d .plius sporto klubas. Kai pastojau pirmas sav dar tvardziaus. Maniau tikrai negrysiu prie riebAus ir 'nesveiko' maisto bet po kokios 10sav nestumo kazkur isgaravo suvokimas apie sveika mityba ir sporta.apie salotas net gal vot nesinori.noris bulviniu patiekalu, picu, greito maisto is Hsbrg.ar Mcdnld.kosmaras kazkoks. Ir ne galiu atsispirt tam.dbr tik ypusejes nestumas o jau Beveik 10kg plius.

  5. kristinavilnis
    kristinavilnis prieš 1 m.

    Vilniete parašė:
    Man daktare sake negalima nesciom vazinet su dviraciu, nebent treniruokliu dviraciu, nuo kurio nenukrisi.

    Nes gali nukrist ar buna jog sutrinka pusiausvyra ar galvos svaigulys.ar pans.ir Negalima varynet I kalnus ar kokiu grumplet u nelygiu keliu kur kratytu.o lygiu keliu su nedidukais pakilimas labai net gi gerai.tad pirmyn ☺