Lovos režimas: kaip jį ištverti? (1)

Kartais gydytojas nusprendžia, jog turėsi laikytis lovos režimo. Dažniausiai jis paskiriamas, kuomet pakyla kraujospūdis ir gresia preeklampsija ar eklampsija, kraujuoja iš makšties (įskaitant placentos pirmeigą), gresia priešlaikis gimdymas ar yra gimdos kaklelio pakitimų (pavyzdžiui, gimdos kaklelio nepakankamumas), taip pat jeigu laukiesi daugiau nei vieno kūdikio.

Kaip gali jaustis? Reakcija į tokį „pasiūlymą” gali būti labai įvairi. Yra nėštukių, kurios apsidžiaugia, gavusios galimybę pailsėti ir pabūti lepinamos, tačiau daugumai dėl jo kyla pyktis, apima nerimas, panika ar depresija. Gali būti, kad vis svarstysi, ką padarei ne taip. Dažnai atsakymas yra „Nieko“. Tiesiog kartais taip atsitinka, taigi neturi priežasčių savęs kaltinti.

Kaip sau padėti: primink sau, kodėl tau reikia gulėti – tam, kad išnešiotum ir pagimdytum sveiką kūdikį. Šis tikslas padės sumažinti nerimą, pyktį, apmaudą ir nuobodulį, kurie dažnai apninka ilgą laiką gulinti lovoje.

„Lovos rėžimo“ tipai. Lovos režimas skiriamas dėl įvairių priežasčių, todėl jis gali būti ne vienodai griežtas: vienos nėštukės paguldomos į ligoninę, kur nuolat stebima jų sveikatos būklė; kitos, pavyzdžiui gali gulėti namuose ar netgi sėdėti, tačiau turi vengti lytinių santykių ir fizinio krūvio. Pasitark su gydytoju, ar tau galima:

  • atsikelti ir nueiti į tualetą,
  • maudytis vonioje arba duše,
  • ilsintis sėdėti (ne tik gulėti),
  • vaikščioti (jei taip – kiek vaikščioti tau leidžiama),
  • ruošti maistą ir atlikti nesunkius buities darbus,
  • vairuoti,
  • mylėtis.


Šalutinis „lovos rėžimo“ poveikis. Ilgai gulint padidėja krešulių susidarymo kraujagyslėse rizika, todėl pasidomėk, kokius pratimus kojoms tau galima daryti, kad to išvengtum. Didesnė ir vidurių užkietėjimo tikimybė, todėl valgyk daugiau daržovių, gerk pakankamai skysčių.

Ką gali veikti? Kad gulėdama lovoje “neapaugtum kerpėmis”, susiplanuok dieną ir laikykis režimo. Atsibudusi susitvarkyk, susišukuok, persirenk kitais drabužiais. Tai padės tau ne tik geriau atrodyti, bet ir geriau jaustis.
Išnaudok šį laiką tam, kam gali nebeturėti laisvos minutės gimus kūdikiui:

  • skaityk knygas, žurnalus, laikraščius,
  • rašyk laiškus, bendrauk interneto forumuose,
  • rašyk nėštumo ir kūdikio laukimo dienoraštį,
  • sutvarkyk senas nuotraukas ir paruošk albumą nuotraukoms,
  • sudaryk gimdymo planą,
  • pasidomėk ir susirask polikliniką bei gydytoją kūdikiui,
  • peržiūrėk vardynus ir susidaryk gražiausių vardų penketuką,
  • numegzk kūdikiui vilnones kojinaites, megztuką, kepuraitę, pleduką,
  • skaityk apie kūdikio priežiūrą – visa tai tau tikrai pravers!


Svarbu: pasirūpink tais, kurie rūpinasi tavimi. Tu negali atsikelti ir padaryti kai kurių darbų, bet gali būti giedros nuotaikos, šypsotis, padėkoti už pagalbą. Pradžiugink vyrą ar kitus pagalbininkus netikėtu maloniu skambučiu ar SMS žinute.

Dalia Mickevičiūtė
www.psichoterapija-jums.lt

Naujausi komentarai

  1. murka123
    murka123 prieš 2 m.

    Pragulejau 5 menesiu, is ju 3 pilno lovos rezimo, tik i tualeta, dusas irgi tik apsiprausimas. Jokie patarimai neveikia, nuo gulejimo nieko nebenori, tiesiog guli ir bukai ziuri i laikrodi. Bet isgulejau dvynukus iki pilnu 36 sav. tai pasak gydytoju kaip stebuklas. Tai atperka visa gulejimo laika
    Visoms kam tikras gulimas rezimas noriu palinketi sekmes!!!