24 nėštumo savaitė

Vaikelis 24 nėštumo savaitę

Dvidešimt ketvirta savaitė

24 nėštumo savaitė: Mažylio skonio receptoriai jau turėtų būti aktyvūs.

Kukurūzo burbuolė. Vaikelis yra maždaug kukurūzo burbuolės dydžio – apie 30 cm ūgio. Jo kūnelis vis dar gana liesas, tačiau dabar vaikelis auga (o tiksliau - sunkėja) labai sparčiai: kas savaitę jo svoris padidėja daugiau nei šimtu gramų! Priaugantis svoris tolygiai pasiskirsto ir kūnelis dailiai pilnėja.

Greičiausiai jau „įsijungė" vaisiaus skonio receptoriai. Plaučiuose vystosi bronchų medžio šakos, o kartu ir ląstelės, gaminančios medžiagą surfaktantą. Dėl jo iškvėpus orą nesubliūkšta alveolės (plaučių oro pūslelės).

Vaikelio smegenys sparčiai vystosi. Vaikelis girdi vis geriau ir geriau: galite pastebėti, kad jis sureaguoja į netikėtus, stiprius garsus. Kaip tik šiuo metu vaikelis pratinasi prie namams būdingų garsų, pavyzdžiui, šuns lojimo ar siurblio ūžimo. Nesistebėkite, jei naujagimis į šiuos naminius triukšmus nereaguos: jis turėjo ištisus mėnesius su jais apsiprasti!

Nepamirškite: kiekvienas vaikelis vystosi šiek tiek skirtingai. Ši informacija suteikia tik bendrą supratimą apie kūdikio vystymąsi

Tavo kūnas 24 nėštumo savaitę

Faktas

Lietuvoje cezario pjūvių procentas svyruoja nuo 5–20%.

Gimdos dugnas dabar yra apie 2,5 cm virš tavo bambos, o pati gimda yra futbolo kamuolio dydžio. Dėl pilvo ir krūtų odos tempimosi gali jausti niežulį. Jei tavo oda sausa, tepk ją drėkinamuoju losjonu ar kremu – tai padeda numalšinti niežulį. Taip pat gali būti, kad akys pasidarė sausesnės, jautresnės šviesai ir peršti, – tai dar vienas iš įprastų nėštumo simptomų. Dirbtinės ašaros yra geriausias būdas sumažinti šiuos nemalonius pojūčius.

Beje, ar batai nepasidarė ankštoki? Iš dalies dėl to galima kaltinti bendrą kūno patinimą, tačiau kalčiausi yra nėštumo hormonai, dėl kurių atsipalaiduoja visi kūno raiščiai, taip pat ir tie, kurie prilaiko pėdos kaulus. Pėda „išplersta", paplatėja, o batai pasidaro ankštoki.

Daugumai moterų 24–28 savaitę tiriamas cukraus kiekis kraujyje. Šis tyrimas parodo, ar moteris neserga gestaciniu diabetu (kartais dar vadinamu „nėštumo diabetu“). Sergant šio tipo diabetu nėštumo metu, padidėja cukraus kiekis kraujyje. Jei šis sveikatos sutrikimas negydomas, kūdikis nutunka, būna stambesnis (ypač viršutinė kūnelio dalis). Todėl padidėja sunkaus gimdymo tikimybė, gali net prireikti Cezario pjūvio. Gestacinis diabetas gali pakenkti ir kūdikiui, pavyzdžiui, dėl to cukraus kiekis naujagimio kraujyje gali būti per mažas. Jei tau bus nustatytas padidėjęs cukraus kiekis, tai dar nereiškia, kad sergi gestaciniu diabetu, tačiau tokiu atveju tau bus paskirtas papildomas gliukozės toleravimo tyrimas, kuris sudės visus taškus ant i. Europos šalyse gestacinis diabetas nustatomas nuo 1 iki 4% visų nėščiųjų, Lietuvoje – apytikriai 1,5%.

Darbelis 24 nėštumo savaitei

Aptarkite namų atnaujinimo darbus

Kartu su vyru aptarkite, ką reikėtų pakeisti ar atnaujinti namuose prieš gimstant jūsų mažyliui. Šiuo darbų sąrašu tegu pasirūpina vyras – tai jam bus puiki proga prisidėti prie pasiruošimo mažylio atsiradimui. Tu jau ir taip daug darai, leisk pasireikšti ir jam. Dalykai, kuriuos verta apsvarstyti:

  • Pagalvokite, kur statysite mažylio baldus ir dėsite jo daiktus. Galbūt reikės perstumdyti esamus baldus, kai kuriuos išnešti į sandėliuką, ypač jei gyvenate nedideliame bute.

  • Jei iki šiol niekaip neprisiruošėte pakabinti lentynų, įsigyti užuolaidų, dabar pats metas tai padaryti.

  • Galbūt vertėtų perdažyti sienas, pasikeisti langus – gimus kūdikiui, kelerius pirmuosius metus didesniems remonto darbams sąlygos nebus palankios.



2016 m. Spalinukų belaukiant

  1. BeFree
    BeFree prieš 13 val.

    Sanga parašė:
    Kiek mokejot jei ne paslaptis?

    30eur :))

  2. lazdlaur
    lazdlaur prieš 13 val.

    irmukas1992 parašė:
    Gal galit pasidalinti pratimais? Manau man labai ir praverstų, nes celiulitas jau aiškiai pradeda matytis :/

    Zinokit as pacius paprasciausius darau:

    1. atsigulusi ant kilimelio ant sono ir keliu koja (kita koja, kuri ant zemes, sulenkiu, kad butu patogu guleti) apie 45 laipsnius 16 kartu. Tuomet sukuosi ant kito sono ir keliu kita koja 16 kartu. Taip darau po 3 serijas kiekvienai kojai.
    2. atsistoju ant kilimelio keturiomis ir keliu viena koja kol pasidaro lygi linija su nugara ir nuleidziu. Taip 16 kartu ir po to antra. Sita irgi kartoju 3 serijas.
    3. atsigulu ant kilimelio, kojas pasidedu ant kamuolio ir keliu dubeni apie 10-15 cm i virsu. Kojas ant kamuolio siek tiek praskiestas dedu, kad butu sunkiau. keliu 10 kartu, pailsiu ir vel keliu. Taip 3 kartus.

    Paprasti pratimukai, bet pasikonsultavau su specialistu sporto, nestumui sake nekenkia, kaip tik stiprina raumenis ir celiulias man tikrai dingo. Tik po kiekvieno pratimo atsistoju ir pavaikstau, pailsiu, kad neguleti ilgai ant zemes.

  3. lazdlaur
    lazdlaur prieš 12 val.

    Jurgytis parašė:
    Pas mane irgi formos is rikiuotes iseina.. viskas "minksteja" nuo kitos savaites einu i nesciuju joga, gal ten kazkokios naudos duos

    Papasakokit kaip seksis ir ar patiko as vis galvoju apie joga nesciosioms, bet dar nesusiruosiu niekaip

  4. mieganti katė prieš 10 val.

    aš irgi stengiuosi kokius paprastus pratimukus padaryti, taip pat kaip LAZDLAUR pakilnoju kojas, kartais kokius pritūpimus įmaišau, dar kaip kažkas rodė (gal fb ) pasilenkimus į šonus su svareliais ir kitus, ką sugalvoju. O kas kelias dienas įsijungiu kažką tokio: https://youtu.be/1SKCq-hfB00?list=PLMHMyl3oeyh00NqGBY-Y4WxPRInh9s5ul

  5. irmukas1992
    irmukas1992 prieš 10 val.

    lazdlaur parašė:
    Zinokit as pacius paprasciausius darau:

    dėkui