Kaip ramiai ir atsakingai pasiruošti kūdikio gimimui ir motinystei?

Partnerio turinys
Nėščia moteris geria kapsulę gpointstudio | Shutterstock.com

Įsimintiniausia patirtis, gražiausi išgyvenimai ir didžiulis iššūkis – visa tai bene geriausiai apibūdina kūdikio laukimą ir jo gimimą.

Ar tikrai besilaukianti moteris turi valgyti už du? Senoji išmintis gal ir buvo teisinga, tačiau šiandien antrą maisto porciją pakeičia geriausias rūpestis savimi – pasirinkimas vartoti daugiau vertingų maistinių medžiagų – angliavandenių, baltymų, riebalų, mineralų ir vitaminų – turinčių produktų.

Norite visapusiškai pasiruošti vaikelio atėjimui? Darykite tai iš anksto ir ne tik valgykite visavertį maistą, bet ir gerkite reikiamus papildus. Nepamirškite: kad ir koks didelis iššūkis, jūs jį puikiai atlaikysite!

Kodėl pasirūpinti savimi svarbu dar prieš pastojant?

Paruošti organizmą – aprūpinti jį vertingomis medžiagomis – ypač svarbu iš anksto, mat nėštumo metu moters organizme vyksta įvairūs anatominiai ir fiziologiniai procesai, kurie yra rimtas iššūkis visam kūnui.

Be to, nėštumas ne visada vyksta sklandžiai. Būsimą mamą dažnai pykina, atsiranda virškinimo problemos, erzina kvapai, užkietėja viduriai, taigi ji negali valgyti to, ko reikėtų. Mityba iki nėštumo ir jo pradžioje sukaupia svarbiausias pradines atsargas. Ant šio pamato vystosi nauja gyvybė.

Folio rūgštis

Ko gero, svarbiausia yra folio rūgštis. Nėštumo metu ji padeda palaikyti tinkamą motinos audinių augimą, normalią kraujodarą. Svarbu pastebėti, kad per mažas foliatų kiekis nėščiosios eritrocituose gali lemti besivystančio vaisiaus nervinio vamzdelio defektų riziką. Organizmas teigiamai veikiamas per parą papildomai suvartojus 400 μg folio rūgšties, o nepertraukiamai vartoti privalu likus mėnesiui iki planuojamo pastojimo ir maždaug tris mėnesius po jo.

Taip pat prieš nėštumą svarbu stebėti hemoglobino kiekį, t. y. užtikrinti pakankamą geležies, B grupės vitaminų, ypač B12, kiekį organizme.

Daugiau apie folio rūgštį skaitykite:

Pagrindiniai mikroelementai ir vitaminai

Svarbiausia akcentuoti geležį, jodą, magnį ir cinką. Pastebėta, kad Lietuvoje daugumai žmonių, ir nėščiosioms, gana dažnai trūksta jodo. Taigi jo reikėtų vartoti papildomai, kad būtų užtikrinta sklandži nervų sistemos veikla, palaikoma pažinimo funkcija.

Taip pat svarbūs ir B grupės vitaminai, E ir C.

Vitaminas A: atsargiai

Vitaminą A reikėtų vertinti ir vartoti atsargiai. Jo perteklius gali lemti neišnešioto kūdikio riziką ar apsigimimus. Tad pirmiausia atsižvelkite į specialiai nėščiosioms skirtus maisto papildus, kurių sudėtyje nėra vitamino A.

Laukiatės? Turėtumėte atsižvelgti į savo mitybą

Maisto įvairovė

Rinkitės kuo įvairesnį ir šviežią maistą. Pasirūpinkite, kad mityba būtų visavertė. Žinoma, daug kas priklauso nuo nėštumo laikotarpio. Jei rugpjūtį ar rugsėjį šviežių produktų apstu, tačiau žiemą ar ankstyvą pavasarį net rekomenduojamuose produktuose didelės maistinės vertės tikėtis neverta: didelė dalis produktų paveikti nitratų arba pragulėję rūsiuose nuo vasaros.

Visada galima rinktis ekologišką produkciją, tačiau ne visos nėščiosios gali sau tai leisti, vadinasi, tokiu atveju geriausia papildomai vartoti nėštumo metu rekomenduojamus maisto papildus.

Bendra nėščiosios mitybos taisyklė

Rekomenduotina tris kartus per savaitę vieną kartą per dieną valgyti mėsą, tris dienas rinktis žuvį, o vieną dieną – kažką lengvesnio. Nėštumo metu ypač vertinga jautiena, veršiena, aviena. Geros riebios ir kokybiškos jūrinės žuvies mūsų kraštuose rasti sunku, tad pasirūpinkite kokybiškais omega-3 riebalų rūgščių papildais.

Kaip atstatyti organizmą po nėštumo?

Po gimdymo svarbu ne tik atstatyti per nėštumą prarastas atsargas, bet ir toliau jomis aprūpinti vaikelį. Žindančiai mamai šiuo laikotarpiu (ypač po nėštumo) labai svarbus kalcis, taip pat omega-3 riebalų rūgštys. Vadinasi, kuo ilgesnis žindymo laikotarpis, tuo daugiau kalcio reikėtų vartoti.

Kai kurios mamos netoleruoja laktozės ar vartojami kalcio turintys produktai nėra itin kokybiški, taigi gerti pieną ne visada geriausia išeitis. Sprendimas – vartoti atitinkamus papildus.

Išvaizdos pokyčiai po nėštumo

Neretai po nėštumo moterims lūžinėja nagai ar slenka plaukai ir pan. Tokiu atveju reikėtų ieškoti specialiai žindančioms mamoms tinkamų kompleksinių papildų su visais reikalingiausiais vitaminais ir mineralais bei kolagenu, kuris padeda atstatyti minėtas moters struktūras.

„Pregnacare“ – pirmoji, specialiai nėštumui sukurta linija

Nuo planavimo iki maitinimo krūtimi pabaigos...

„Pregnacare Conception“ – specialiai pastoti planuojančioms moterims. Padeda palaikyti lytinę sveikatą ir pasiruošti nėštumui. Sudėtyje yra folio rūgšties, L-arginino, L-acetilcisteino, B grupės vitaminų ir antioksidantų. 

„Pregnacare Original“ ir „Pregnacare Plus“ papildai skirti specialiai nėštumui. Subalansuotas svarbiausių vitaminų ir mineralų kompleksas. Vitaminas A pakeistas nėštumo metu saugiu betakarotenu. Be to, „Pregnacare Plus“ papildyti nėščiosioms rekomenduojamu omega-3 riebalų rūgščių kiekiu. 

„Pregnacare Breast Feeding“ – papildai žindymo laikotarpiui. Sudėtyje yra kalcio, geležies, omega-3 ir visų būtiniausių vitaminų bei mineralų. 

„Pregnacare New Mum“ – naujiena. Tai puikiai ne tik mamytės savijautai, bet ir jos grožiui skirtas kompleksas. Sudėtyje yra jūrinės kilmės kolageno, vynuogių sėklų ekstrakto, amino rūgščių, kofermento Q10 bei būtiniausių vitaminų ir mineralų. Tinka ir maitinančioms krūtimi.

Daugiau apie sveiką mitybą bei vitaminus ir maisto papildus skaitykite: