PATARIMAS: augindami mažylį verčiau atsilikime nuo mados
Tėvystė – nelengvas darbas, nepaneigsi. Absoliučiai prasmingas ir atsakingas? Taip. Gadina nervus, kartais kelia siaubą ir stresą? Taip.
Lyg to būtų maža, nuo pat vaiko gimimo iš visų pusių jaučiamas spaudimas turėti naujausius prietaisus, gražiausią lovytę, geriausią vežimėlį ir tobulą nešynę.
Spaudimas nemažėja ir kūdikiui augant, tada – madingiausi drabužiai, gražiausi batai ir moderniausi mokymosi prietaisai.
Jausmas, ne kaina ar prekių ženklas
Spaudimas būti -iausiu ar rinktis -iausius mus pasitinka visose gyvenimo srityse, ir tėvystė nuo jo taip pat nepabėga. Kartais gali būti nepaprastai sunku bandyti suspėti viską. Bet iš tikrųjų kam rūpi, ar jūsų vaiko kelnės yra iš „Nike“, ar jūsų vežimėlis pirktas naudotas „per skelbimą“? Svarbiausias dalykas vaikui gyvenime – besąlyginė jo tėvų meilė, dėmesys ir saugumas. Ir nė vienas iš šių aspektų nėra su dizainerio etikete ar kaina. Jausmas, ne prekių ženklai daro vaiką laimingą.
Dėvėtų drabužių parduotuvė – pasirinkimas
Kodėl nesirinkus drabužių iš dėvėtų prekių parduotuvių? Taip, nereikia kraštutinumų: norime, ir perkame brangesnių drabužių, naujos aprangos. Džiugu, jei galime leisti daugiau, įskaitant keletą per metus poilsinių kelionių su visa šeima. Tačiau tiek pat džiaugsmo gali teikti ir aviečių skynimas nuo močiutės krūmo, gamtos pažinimas su vaiku, paprastų kaladėlių vietoje „Lego“ rikiavimas arba rausimasis po drabužių ir žaislų, kuriuos draugų vaikai išaugo, maišus.
„Kiek kainavo?“
Ar niekada neteko sulaukti klausimo „na, ir kiek išleidai šitai vaiko aprangai“? O jūs didžiuodamasi atsakėte, kad „kailinukai kainavo 4 Eur dėvėtų drabužių parduotuvėje“?.. Tada žiūrite į žmogaus veidą, ir aiškiai suprantate, kad jis norėtų šį klausimą atsiimti.
Išradingumas ir laviravimas gyvenime – svarbu. Net už 10 Eur aprengtas vaikas gali atrodyti dailiai. Ir net 200 Eur kainuojanti apranga gali būti visiškai įprastinė – vien tik garsesnių prekių ženklų rinkinys, ir jokių emocijų.
Brangu – geriau? 60 ar 600 Eur?
Tėvystės kelyje sutiksite žmonių, kurie turės viską, kas geriausia vaikams, ir naujausių dalykų, apie kuriuos net nesate girdėję. (Kita vertus, jei nesate apie tai girdėję, kaip jums jo gali kažko panašaus reikėti?)
Nesvarbu, ar išleidote 60 ar 600 Eur savo vežimėliui, jūsų vaikas vienodai „profilaktiškai“ jame atpils, ir vienodai kartkartėmis įvyks „kakų sprogimas“. Ir jei nusipirksite vaikui 50 Eur kainuojančius „Nike“ sportinius batelius arba už 19 Eur – be prekių ženklo logotipo, ar bus skirtumas? Kaip manote, ar jie nusidėvės nevienodai? Galite aprengti mažąjį nuo galvos iki kojų „Ralph Lauren“ apdarais arba galite be prekių ženklo žymos nupirkti kostiumėlį... Ir ant abiejų bus atpilta šiandienos vakarienė. Prekių ženklai kūdikiams ir mažiems vaikams? Gal gražu, stilinga, madinga. Bet ar praktiška?
Vaikai vis tiek yra vaikai
Ir daugelis jų net nežino, ką dėvi, kur sėdi ar į kokį ekraną žiūri. Ir jie tikrai neatskirtų specializuotų dizainerio marškinėlių nuo įprastinių medvilninių, pirktų prekybos centre. Ar jie galėtų atskirti „iPad“ nuo bet kurio kito planšetinio kompiuterio? Turbūt ne. Daugumai jų nerūpi. Tai kodėl mums turėtų rūpėti įvairūs prekių ženklai mažam vaikui?
Būti tėvais – tai nuolatinė įtampa, spaudimas ir „laisvų minučių“ paieška. Būti tėvais – bene didžiausia atsakomybė. Tačiau tik nuo mūsų priklauso, kokio dydžio ji bus. Neįsipareigokime atitikti visuomenės normas. Būkime tėvai, kurie vietoj brangaus džemperio randa tas 15 minučių vakarinei pasakai. Būkime tėvai, kurie gyvena ir mąsto lengvai, o myli besąlygiškai.