Pregoreksija - baimė priaugti svorio nėštumo metu

Laikai, kai nėštukės šventai tikėdavo, kad augant pilveliui reikia valgyti už du – jau praeity. Holivudo kūdikių bumo sužavėtos būsimosios mamos dabar daug dažniau stengiasi valgyti taip, kad iškart po gimdymo galėtų kuo lengviau ir greičiau sugrįžti prie savo buvusio kūno svorio ir linijų. Viskas būtų puiku, jei tas „lengviau ir greičiau“ realybėje nereikštų „tuojau pat tokia pat“.

Medikams kelia nerimą vis daugiau nėščiųjų, kurios besilaukdamos kūdikio ryžtasi ekstremalioms dietoms bei noriai didina savo treniruočių krūvius – kad užsitikrintų galimybę nėštumo metu priaugtų kilogramų atsikratyti vienu ypu, per gimdymą.

Sveika nėščioji per 9 mėnesius turėtų priaugti apie 10-14 kg. Kokie pavojai gresia kūdikiui ir pačiai būsimai mamai, jei ji įsikala į galvą priaugti ne daugiau kaip, tarkime, 7-8 kg?

Gera savijauta ir teigiamos emocijos svarbiau, nei kilogramai

Specialistų teigimu, būsimai mamai ir kūdikiui svarbiausia, kad šie ypatingi 9 mėnesiai prabėgtų kupini teigiamų emocijų, pasitikėjimo savimi ir vidinės ramybės. Be abejo, kartais tokiam idealiam laukimui sutrukdo įvairios nuo pačios mamos nepriklausančios gyvenimiškos situacijos ir aplinkybės.

Tačiau vis daugiau moterų be kitų priežasčių nerimauti užkrauna sau dar ir perdėtą nerimą, kaip gi jos atrodys ir kiek svers po gimdymo. Neretai šis nerimas persekioja visus 9 mėnesius. O kad nereikėtų priaugtą svorį mesti palengva ir po truputį, kaip rekomenduoja sveikas protas ir medikai, jos puola uoliai laikytis dietos ir sportuoti tikėdamos, kad taip ir joms, ir kūdikiui bus geriau.

Nėštumo metu moters organizme vyksta itin sudėtingi procesai. Kad jie vyktų sklandžiai, būtina su maistu gauti visų reikalingiausių maistingųjų medžiagų, vitaminų ir mineralų. Todėl bet kokia žemo kaloringumo dieta pridarytų dar daugiau žalos, nei tas pats mitybos režimas ne nėštumo metu.

Tačiau dar daugiau žalos pridaro tai, kad lieknumo manijos apsėsta nėščioji nuolat jaučia nepasitenkinimą savimi ir savo kūnu, tai trukdo pasitikėti savimi bei susitelkti laukiančioms gyvenimo permainoms.

Nėštumo distancijos

Jei nėštumas nekomplikuotas, būsimos mamos raginamos neprikaustyti savęs prie lovos ar kėdės, o atvirkščiai – kuo daugiau judėti, pasivaikščioti, jei yra noro ir jėgų – pasportuoti. Aktyvus gyvenimo būdas – gana svarbus tiek būsimos mamos, tiek jos kūdikio sveikatai.

Nuosaikios treniruotės padeda būsimoms mamoms jaustis geriau, jausti savo kūną, šalina nuovargį, padeda išvengti ar bent jau sušvelninti nugaros skausmus, venų varikozę, pykinimą, galiausiai kelia nuotaiką.

Tačiau nėštumo metu ypač svarbu sportuoti saikingai. Pernelyg daug pastangų ir jėgų reikalaujantis sportas jau nebesuteikia minėtos naudos, daug dažniau pridaro nemalonumų.

„Mankšta nėštumo metu iš esmės yra teigiamas dalykas, - tvirtina Patrickas O‘Brienas, Didžiosios Britanijos Karališkojo akušerijos ir ginekologijos koledžo atstovas. – Problemų kyla tik tada, kai moteris siekia mankštintis daugiau, nei pajėgia jos kūnas“. Kaip pavyzdį jis pateikia garsią britų ilgų distancijų bėgikę Paulą Radcliffe: nėštumo metu ji aktyviai sportavo, žvelgiant iš šalies jos kartu su pilvuku įveikiamos distancijos gali pasirodyti tiesiog beprotiškos. Tačiau atsižvelgiant į tai, kokius fizinius krūvius ji pakeldavo iki nėštumo, viskas stoja į savo vietas: jos kūnas nesunkiai paklusdavo šiek tiek palengvintam treniruočių režimui. Tačiau jei moteris, iki nėštumo tik vidutiniškai sportavusi arba apskritai to nedariusi, ūmai sugalvotų imtis panašių žygių – ji sukeltų rimtą pavojų ir sau, ir savo būsimam kūdikiui.

Patarimai besirūpinančioms figūra

  • Drėkinkite ir aušinkite savo kūną. Jei sportuojate, kūnas su prakaitu netenka daug skysčių, intensyvi treniruotė gali keliais laipsniais pakelti temperatūrą. Nėštumo metu svarbu kad temperatūra nepakiltų pernelyg aukštai. Pirmosiomis 12 nėštumo savaičių didesnė nei 39,2 laipsniai temperatūra gali sukelti vaisiaus raidos sutrikimų. Todėl jei treniruojatės – nepamirškite nuolat gurkšnoti negazuoto mineralinio vandens.
  • Atsargiai – nugara. Maždaug po 16 nėštumo savaitės atsargiau darykite pratimus, kuriuos atliekant reikia gulėti ant nugaros. Gulint ant nugaros gali staiga nukristi kraujo spaudimas, o augantis vaisius užspausti svarbias kraujagysles.
  • Apšilimas ir raumenų tempimas dabar dar svarbiau. Kadangi nėštumo metu kūno raiščiai tampa laisvesni, sportuojant padidėja traumų ir sužeidimų tikimybė. Kad to išvengtumėte, prieš mankštą jokiu būdu nepraleiskite apšilimo pratimų, o baigusi sportuoti atlikite raumenų tempimo kompleksą, pritaikytą nėščiosioms.
  • Maistas: ne ribojimas, o nuosaikumas. Nėščios moters organizmui reikia gauti keliais šimtais kilokalorijų daugiau, nei iki nėštumo. Tad jei norite išlaikyti kūno formas nepakenkdama sau ir kūdikiui, turite ne riboti mitybą, o atidžiau rinktis vartojamus produktus – kad dienos valgiaraščio pagrindu taptų sveikas ir pilnavertis maistas.

Susiję straipsniai

Raudonukė nėštumo metu ir įgimtos raudonukės sindromas

Vaikams raudonukė įprastai praeina lengvai, tačiau ji yra labai pavojinga nėščiosioms ir besivystančiam vaisiui.

Šlapimo tyrimas nėštumo metu

Šlapimo tyrimas – vienas dažniausiai atliekamų ir svarbiausių nėštumo metu.

Nėštumas paauglystėje: kokie 5 didžiausi iššūkiai tenka jaunoms mamoms?

Sužinojusios apie neplanuotą nėštumą, paauglės svarsto, ką daryti toliau. Vienas lemiamų klausimų – ar mergina yra pasiruošusi auginti kūdikį?