Rytas su vaiku: be chaoso ir vėlavimų (2)

Rytai net ir neturint vaikų gali būti sunkūs, bet su vaikais jie gali pareikalauti tiek energijos, kiek maratono distancija!

Ką daryti, kad dienos pradžia keltų mažiau streso, kad liktų laiko rytinei kavai, o darbe netektų teisintis dėl nuolatinių vėlavimų?

Turėkite SAVO ryto planą

Aiškus planas, kas, ką ir kada daro, kas už ką atsakingas, yra efektyviausias būdas išvengti rytinio chaoso.

Vieno teisingo plano (arba kitaip - ryto rutinos), tinkančio visoms šeimoms, nėra. Ryto rutina labai priklauso nuo vaikų amžiaus ir skaičiaus, tėvų darbo grafiko, naudojamo transporto ir netgi metų laiko ar oro.

Jei rytai chaotiški, o „ryto rutina“ nesusidėliojo natūraliai, skirkite laiko ir susirašykite ant lapo žingsnis po žingsnio kas, ką ir kokiu metu daro. Koreguokite planą, jei pirminis planas nepasiteisina – anksčiau ar vėliau tikrai rasite sau tinkamiausią variantą.

Ryto rutinos planas turės būti adaptuojamas ir besikeičiant aplinkybėms, tačiau turint „atidirbtus“ pagrindinius rytinės rutinos elementus, prisitaikyti prie pokyčių bus gerokai paprasčiau.

Ar „ryto planas“ yra išsigelbėjimas? Tikrai ne šimtu procentų: nevykusių rytų tikrai bus, tačiau jų tikrai bus mažiau.

Ryto rutinos taisyklės

Štai kokių taisyklių reikia laikytis, kad rytai būtų kuo sklandesni.

1. Vaikai (ir jūs patys) turite būti išsimiegoję.

Įsitikinkite, kad jūsų vaikas miega pakankamai: neišsimiegojęs vaikas sunkiai keliasi, būna irzlus, o tai ir būna dažniausia rytinio chaoso priežastis.

Pavyzdžiui, jei 3 metų vaikas turi keltis 7 valandą ryto, apie 8 val. vakaro jis jau turi eiti miegoti.

Taip pat skaitykite

2. Rytui pasiruoškite iš vakaro

Viską, ką galite padaryti iš vakaro, padarykite iš vakaro:

  • Pusryčiai. Gal galite iš vakaro išvirti kiaušinius? Supjaustyti duoną, paruošti arbatos užpilą? Net jei pasirinkto pusryčių varianto paruošti iš vakaro negalite, iš vakaro nuspręskite, ką valgysite kitą rytą.
  • Priešpiečių dėžutė. Kaip ir pusryčių atveju, rytui palikite tik tuos darbus, kurių padaryti iš vakaro neįmanoma. Tačiau ir jiems turėkite planą, pasiruoškite reikiamus produktus, kad jie būtų sudėti vienoje vietoje po ranka.
  • Drabužiai. Drabužėlius kitai dienai pasiruoškite iš vakaro. Geriausia būtų tai padaryti kartu su vaiku: tai padeda išvengti rytinių kaprizų „šitų kelnyčių nesirengsiu, noriu tų“. Jūsų rytai bus lengvesni, kuo savarankiškesnis yra vaikas, tad nuolat skatinkite vaiką apsirengti savarankiškai ir sudarykite jam pakankamai progų praktikuotis (pavyzdžiui, savaitgaliais, kai turite daugiau laiko). Nepamirškite pagirti už pasiekimus – tai vaikus įkvepia dar labiau stengtis!
  • Mokyklos reikmenys. Įpratinkite vaiką iš vakaro susidėti daiktus, kurių jam kitą dieną prireiks darželyje ar mokykloje. Geriausia, jei sukrauta kuprinė turės savo nuolatinę vietą, pavyzdžiui, prieškambaryje, kad prieš išeinant iš namų nereiktų jos ieškoti šen ir ten.

3. Paruoškite vaikui „ryto planą“

Tai vaizdinė priemonė, padedanti vaikui atlikti rytines užduotis savarankiškai. Prisiminkite: kuo daugiau vaikas geba atlikti pats, tuo lengvesni rytai visai šeimai.

Pakabinkite patogioje vietoje lapą, kuriame eilės tvarka būtų išdėstyti ryto užduotis iliustruojantys paveiksliukai: nusiprausti, išsivalyti dantukus, apsirengti ir taip toliau.

„Ryto planas“ turi būti vaikui pristatytas iš anksto, pavyzdžiui savaitgalį, kai turite daugiau laiko. Šį planą galite pasigaminti kartu su vaiku – taip galite tikėtis didesnio jo įsitraukimo.

Šį planą parepetuokite: žaidimo forma pereikite visus jo žingsnius. Žaidime gali dalyvauti tėtis ar mama (atlikti vaiko nurodymus), galima surengti varžybas tarp vaikų ar pasitelkti mėgstamus vaiko žaisliukus vaidmenų žaidimui (kaip žaisliukai ruošėsi į darželį).

Nepamirškite vaiko pagirti už plano laikymąsi, atliktus žingsnius. Jei vaikui trūksta motyvacijos ar sunkiai sekasi nuosekliai vykdyti užduotis, „ryto planas“ gali būti naudojamas panašiu principu kaip „pasiekimų lenta“ (pavyzdžiui, „kai išsivalysi dantukus, priklijuosime lipduką“).

4. Kelkitės 15-30 minučių iki vaiko pabudimo

Kad galėtumėte pakankamai dėmesio skirti vaikams, iki jie pabus turėtumėte būti beveik pasiruošę patys. Iš esmės, jums, kaip ir vaikui, galioja tos pačios taisyklės, kaip ir vaikui: tai, ką galite pasiruošti iš vakaro, neatidėkite rytdienai.

5. Kantrybės ir ramybės

Nusiteikite, kad tikrai bus rytų, kai viskas eisis ne pagal planą. Taip nutinka visiems. Pasistenkite išlaikyti ramybę: pakeltas balsas, skubinimai dažniau situaciją tik dar labiau pablogina.

Kiekvienas turi savus metodus, kaip neprarasti pusiausvyros: giliai kvėpuoti, supykus kalbėti pašnibždomis, trumpam išeiti į kitą kambarį.

Ar laikytis „ryto plano“ savaitgaliais?

Tam, kad darbadienių „ryto planas“ veiktų sėkmingai, savaitgaliais jo laikytis tikrai nebūtina.

Atvirkščiai, savaitgalių rytai gali, ir net turi turėti savo ritualus ar tradicijas (pavyzdžiui, patalynės keitimas ir po to – ilgi pusryčiai su tėčio kepamais blynais).

Savaitgalių rytai gali būti ir papildoma motyvacija vaikui laikytis ryto rutinos darbo dienomis: „Tu taip šauniai tvarkeisi visą savaitę rytais, todėl aš tau iškepiau ypatingų blynų“ (pavyzdžiui, širdutės formos, su šviežiomis braškėmis ar kitu vaiko mėgstamu pagardu.

Išmėginkite šį ritualą ir stebėkite, kaip veikia pagiriamųjų žodžių burtai! 

Naujausi komentarai

  1. norinda
    norinda prieš 2 mėn.

    Deja. Sie patarimai padeda nevisiems vaikams laiku susiruosti.

  2. Yndrute
    Yndrute prieš 2 mėn.

    Žinoma, nėra nei vieno būdo, kuris tiktų visiems. Būtų naivu tikėtis. Bet kaip pagrindą panaudoti labai tinkami patarimai.