Sunku patikėti, bet tiesa: vos 10 minučių per dieną, ir pasirūpinsite savo fizine sveikata!

Pora bėgioja lauke Kzenon | Shutterstock.com

Ką jums reiškia 10 minučių per dieną? Vienas išgertas kavos puodelis? Trumpas pasivaikščiojimas su šuniu? Išplauti indai? Iš tikrųjų tiek laiko per dieną visiškai užtenka tam, kad jaustumėtės energingi ir žvalūs, o kūnas stiprėtų fiziškai. Svarbiausia – laikytis kelių paprastų taisyklių.

Reguliarumas

Kodėl 10 minučių per dieną – optimalus laiko tarpas mankštai? Nes tiek laiko per dieną tikrai gali rasti kiekvienas. Būsite garantuoti, kad rasite laiko reguliarioms kasdienėms treniruotėms. Net tomis dienomis, kai neturėsite laisvo nė pusvalandžio, 10 minučių skirti visada pavyks. Reguliarumas sportuojant yra be galo svarbus. Neapkraudami savęs neįgyvendinamais pažadais, tą reguliarumą sau ir užsitikriname.

Intensyvumas

10 minučių – pakankamas laiko tarpas, kad užsiimtumėte mėgstamu sportu intensyviau, nei tą darytumėte valandą. Jei treneris jums lieptų eiti 10 minučių, ar eitumėte greičiau, nei tą darydami dvi valandas? Tikriausiai – taip.

Jei norime kūno pokyčių, turime pakeisti tempą į greitesnį, o krūvį – į didesnį, nei tas, prie kurio mūsų organizmas yra įpratęs. Tik stiprūs veiksmo ir aplinkybių pokyčiai verčia mūsų kūnus keistis, stiprėti ir prisitaikyti. Norite pasiekti daugiau? Viršykite savo galimybes!

Treniruodamiesi 10 minučių visu pajėgumu, suteikiate kūnui galimybę nuolat tvirtėti, pajėgumui didėti, o raumenims – augti.

Trumpas laikas

Daugelis mūsų galvoja, kad tam, kad treniruotė būtų efektyvi, reikia jai skirti bent 30–60 minučių per dieną. Juk kur matyta, kad grupinės arba individualios treniruotės su treneriu truktų trumpiau?

Iš tikrųjų 10 minučių visiškai pakanka tam, kad turėtumėte puikią intensyvią treniruotę. Bet yra tam tikra sąlyga: per šį laiko tarpą turite gerokai pasistengti ir išspausti iš savęs maksimumą. Turite dirbti intensyviai, ir, svarbiausia, turite norėti. Norėti ir jaustis, ir atrodyti dailiau.

Treniruotės pavyzdys

Trumpos, bet intensyvios kasdienės mankštos, kuri padės startuoti entuziastingai, pavyzdys. Išbandykite!

Reikmenys: sportiniai drabužiai, sportinė avalynė, laikmatis.

Vieta: parkas, miškas, stadionas, šaligatvis ar kiemas. Arba jūsų namai, erdvesnis kambarys.

Pasiruošę? Įjunkite laikmatį, ir pirmyn!

  • Bėkite taip greitai, kaip tik galite. Jei sportuojate namuose – bėkite intensyviai tiesiog vietoje.
  • Trukmė: 20 sek.
  • Tada ramiai eikite.
  • Poilsio trukmė: 10 sek.
  • Vėl bėkite taip greitai, kaip tik galite.
  • Trukmė: 20 sek.
  • Tada vėl ramiai eikite ir sustokite.
  • Poilsio trukmė: 10 sek.

Pakartokite šį veiksmą 8 kartus.

Iš viso užtruksite 3 min. ir 50 sek.

Ilsėkitės 1 min.

Kai laikmatis rodys 5:00 min.:

  • intensyviai darykite prisėdimus, pritūpimus arba atsispaudimus;
  • trukmė: 20 sek.;
  • sustokite;
  • poilsio trukmė: 10 sek.

Pakartokite šį veiksmą 8 kartus.

Iš viso užtruksite 8 min. ir 50 sek.

Ilsėkitės 1 min.

Puikus darbas! Dabar galite apdovanoti save: pasimėgauti dušu ir skaniais lengvais užkandžiais. Nepamirškite gerti daug vandens.

Jei norite aukšto efektyvumo, darykite šią mankštą kasdien. Jau po mėnesio pastebėsite pirmuosius rezultatus. Tobulėkite ir mėgaukitės tvirtesniu kūnu bei geresne nuotaika!

Susiję straipsniai

Dažniausiai pasitaikančios lytiškai plintančios ligos (LPL)

Prie lytiškai plintančių ligų įtrauktos ne tik klasikinės ligos, kaip, pavyzdžiui, sifilis ir gonorėja, bet ir santykinai neseniai atsiradusios LPL.

Kaip ypač užimtai mamai efektyviai kovoti su stresu?

Vien buvimas mama savaime jau yra įtempta ir daug fizinių bei dvasinių jėgų reikalaujanti veikla, o kur dar buitis, ėjimas į darbą, bendravimas ir kt.

Mama užsisėdėjo namuose: ar tai gali išaugti į depresiją? Patarimai, ką daryti

Neretai mažus vaikus auginančios mamos pasijunta tarsi užrakintos namuose, nes netenka iki šeimai pagausėjant turėtos laisvės, spontaniškumo.