Trumpai apie mitybą žindant: ką valgyti, kad organizmui netrūktų maistinių medžiagų?

Mama laiko ant rankų kūdikį su alerginėmis reakcijomis Zhuravlev Andrey | Shutterstock.com

Nėštumas ir žindymas – tikras iššūkis moters organizmui. Juk šiuo metu jam gali pritrūkti būtinųjų maistinių medžiagų. Ką verta valgyti žindančiai mamai, o ko geriau atsisakyti? Trumpai ir aiškiai.

Ką ypač rekomenduojama vartoti žindymo laikotarpiu

Kuo daugiau šviežių vaisių ir daržovių

Valgykite termiškai neapdorotą maistą. Pakeiskite keptas daržoves šviežiomis arba gamintomis garuose. Jose yra daugiau vitaminų ir mineralų, be to, jos nekenkia skrandžiui ir kepenims.

Kruopos – būtinas mitybos elementas

Kruopos – puikus skaidulinių medžiagų šaltinis. Bet svarbu yra jų, kaip ir daržovių, nepervirti. Šitaip išsaugosite daugiau vitaminų, mineralų ir kitų organizmui būtinų medžiagų.

Ankštiniai produktai – kuo dažniau

Bent kartą per savaitę valgykite ankštinius produktus – lęšius, šparagines pupeles, avinžirnius. Šie produktai yra be galo naudingi tiek mamai, tiek kūdikiui. Tiesa, mažyliui nuo jų gali pradėti pūsti pilvelį. Jei taip nutiks – apsiribokite tik šparaginėmis pupelėmis.

Mėsa – tiesiai iš ūkininkų

Jei tik turite galimybę, valgykite kuo ekologiškesnę, iš ūkininkų pirktą mėsą. Galite ją virti ar troškinti – svarbu, kad ji papildytų jūsų racioną bent porą kartų per savaitę. Mėsa padės palaikyti tinkamą hemoglobino kiekį kraujyje, be to – tai puikus baltymų šaltinis.

Žuvis – be sunkiųjų metalų

Deja, mūsų laikais žuvis dažnai yra užteršta. Kaip neapsirinki ir įsitikinti, kad valgote gerą produktą? Pirkite mūsų krašto upių arba ežerų žuvis. Valgydamos jas bent kartą per savaitę papildysite savo organizmą omega-3 riebalų rūgštimis ir kitomis būtinomis medžiagomis.

Kiaušiniai – kuo įvairesni

Ar žinojote, kad skirtingi kiaušiniai yra skirtingos sudėties? Geriausią rezultatą pasieksite, jei rinksitės kuo įvairesnius kiaušinius: tiek vištų, tiek putpelių ar kalakutų.

Kuo daugiau prieskonių

Saikingai vartodama kuo įvairesnius prieskonius pratinate kūdikį prie platesnės skonių įvairovės. Be to, prieskoniuose yra daug mikroelementų ir biologiškai aktyvių medžiagų. Vienintelė taisyklė: venkite per didelio jų kiekio arba pernelyg aštrių. Jie gali visai nepatikti jūsų mažajam.

Ko vertėtų vengti žindymo laikotarpiu

  • Genetiškai modifikuotų produktų (norvegiškos lašišos, sojų, pigių aliejų ir visų kitų produktų, kurių sudėtyje yra GMO).
  • Pusgaminių, saldumynų, traškučių ir kitų beverčių maisto produktų. Žinoma, noras palepinti save nėra nusikalstamas. Bet piktnaudžiaudama rizikuojate ne tik priaugti svorio, bet ir pakenkti savo ir vaiko sveikatai. Geriau rinkitės vaisius, uogas, riešutus, sėklas ir grūdus.
  • Majonezo, kečupo, salotų padažų. Geriausia, jei pakeisite juos šalto spaudimo aliejais.
  • Alkoholio, kavos, kakavos, stiprios arbatos. Šie produktai gali stimuliuojančiai veikti mažylio nervų sistemą, trukdyti miegui.
  • Produktų, kurių sudėtyje apstu konservantų, dažiklių, kitų cheminių medžiagų.

O kaipgi vitaminai?

Žindymo metu moters organizmui labiausiai trūksta kalcio, vitamino D, jodo ir omega-3 riebalų rūgščių. Norint papildyti savo racioną šiomis būtinomis medžiagomis, svarbu pasirūpinti kuo įvairesne mityba.

Prieš pradedant vartoti maisto papildus būtina pasitarti su gydytoju. Savarankiškas jų vartojimas žindymo metu gali būti rizikingas.

Alerginės reakcijos

Žindymo metu yra nemenka kūdikio alerginių reakcijų tikimybė. Todėl be galo svarbu stebėti, kokius maisto produktus vartojate ir kokia yra kūdikio reakcija į juos.

Norint išvengti vaiko alerginių reakcijų, rekomenduojama vengti šių produktų:

  • kavos, arbatos, gazuotų gėrimų, šokolado;
  • citrusinių ir egzotinių vaisių;
  • sojų, jūrų gėrybių, žalios ir silpnai sūdytos žuvies;
  • produktų, sudėtyje turinčių cheminių medžiagų (skonio stipriklių, konservantų);
  • saldžių, riebių desertų.

Vaiko alergijos požymiai:

  • odos paraudimai;
  • per sausa arba, atvirkščiai – per drėgna oda;
  • nerimastingumas;
  • pilvuko pūtimas, diegliai, vėmimas;
  • viduriavimas arba vidurių užkietėjimas;
  • apsunkintas kvėpavimas per nosį.

Išsamiai apie žindyvės mitybą skaitykite: