Mokykla „Delta“: vieta, kurioje vaikai mokomi pasitelkiant kūrybiškumą

Partnerio turinys
Vaikai matematikos mokosi kūrybiškai Halfpoint | Shutterstock.com

www.mokykladelta.lt

Tai mokykla, kurioje, ugdant tvirtą ir protingą asmenybę, puikių pasiekimų siekiama pasitelkiant tris svarbiausius faktorius jauno žmogaus gyvenime – kūrybiškumą, žingeidumą ir atkaklumą. Čia svarbiausias – ne sausas ugdymo procesas ir perteikti vien faktinę informaciją, o įžvelgti vaiko individualumą, skatinti ir ieškoti individualių mąstymo modelių.

Kaip kilo tokios mokyklos idėja, kaip vykdomas ugdymo procesas ir kokią įtaką pasirinktas mokymo modelis turi jauno žmogaus formavimuisi, kalbamės su mokyklos „Delta“ įkūrėju – Kauno technologijos universiteto gimnazijos matematikos mokytoju ekspertu Leonu Narkevičiumi.

Šeštadieninė mokykla „Delta“ veikia jau daugiau kaip 20 metų. Kaip kilo idėja įkurti tokią mokyklą ir kur slypi jos sėkmės priežastis?

Pradinė mintis buvo ugdyti gabius matematikai vaikus, rengti juos olimpiadoms, bet pradėjus dirbti pamačiau, kad poreikis mokytis matematikos papildomai yra kur kas platesnis. Daug vaikų (ir jų tėvų) mano, kad matematiką galima išmokti. Bet tą „išmokti“ jie supranta kaip kažkokį nuobodų mokymąsi, beveik „iškalant“ kažką.

Iš tiesų matematikoje reikia drąsos, bandant sugalvoti, ir atkaklumo. Yra senas geras pasakymas, ką daryti, kai nežinai, nuo ko pradėti uždavinį: „Daryk bet ką, svarbu, kad teisingai.“ Štai čia reikia ir drąsos – imtis to „bet ko“, ir atkaklumo, bandant vis kitą kelią, kol viskas pavyksta. Šitaip bedirbant, anksčiau ar vėliau galvoje kažkas nušvinta ir matematiką vaikas tiesiog prisijaukina. O gal matematika vaiką?.. :)

Kaip vykdomas ugdymo procesas mokykloje „Delta“? Kodėl pasirinktas būtent toks mokymo modelis?

Daug kas mano, kad matematika – tai formulės, lentelės ir kiti „iškalimui“ pasiduodantys arba nepasiduodantys dalykai. Iš tiesų matematika yra kelio ieškojimas. Ir teisingą kelią rasti nebūtinai galima tik atmintinai išmokus formulę. Anaiptol! Jį randame kūrybiškai galvodami, ką galima sužinoti pirmiausia, ką – po to. Žaismingas mokymas patraukia, o ne atstumia vaikus nuo matematikos. Mūsų pagrindinis tikslas – padėti vaikui susidraugauti su šia disciplina.

Mokyklos šūkis – kūrybiškumas + žingeidumas + atkaklumas = puikūs pasiekimai. Kaip pavyksta sužadinti vaikų smalsumą ir norą įgyti žinių?

Šūkis, suprantama, yra siekiamybė. Ne visi ateina iš karto su šiomis savybėmis. Bet, spręsdami nuolat vis kitokius uždavinius, o ne bandydami atkartoti tai, kas daug kartų spręsta, vaikai susidomi tais sprendimo būdais, kurių kiekviename uždavinyje yra ne vienas. Jie supranta, kad nėra to vienintelio kelio išspręsti uždavinį, kartais yra ir keli skirtingi būdai, kaip gauti rezultatą. Pamėgus galvoti, ugdomas ir atkaklumas.

Nuo kokio amžiaus priimami vaikai mokytis mokykloje „Delta“? Ar skiriasi mažųjų ir vyresnių klasių mokinių ugdymo procesas?

Šiuo metu mokytis matematikos priimame nuo 5 metų. Žinoma, su ikimokyklinukais ar pradinukais dirbama visai kitaip, negu su 5–8 klasių mokiniais. Mažieji viską daro per žaidimą, o vyresni jau yra pratinami ne tik gauti atsakymą, bet ir teisingai užrašyti sprendimą.

Kodėl svarbu ugdyti vaikus nuo mažumės? Ką tai duoda tam nepaprastai jaunam žmogui, kaip jis formuojamas?

Žaisdamas nuo 5 metų su matematika, vaikas prie jos pripranta ir neturėtų kada nors staiga nutarti, kad matematika yra sunki ir neįdomi. Vaikas ilgainiui supras, kad matematika – tai ne veiksmų atlikinėjimas, o įvairių užduočių, problemų sprendimas. Kartais – netgi gyvenimiškų. Ir kad juos, sprendimus, galima imti ir sugalvoti!

Vaikai mokomi matematikos ir anglų kalbos. O nuo 2021 m. rugsėjo mėn. Kaune – ir lietuvių kalbos. Kodėl pasirinktos būtent šios disciplinos? Kodėl šių disciplinų vaikai turėtų mokytis papildomai?

Matematika, natūralu, nes aš pats esu matematikas, man pačiam patinka „gliaudyti“ uždavinius, norisi ir kitiems padėti tą padaryti. Anglų kalbos, jau senokai, pageidavo tėvai. Pabandėme, ir pasiteisino. O šiemet Kaune, kur daugiausia mokinių, bandysime mokyti ir lietuvių kalbos, nes dauguma mokinių (tiesa, ir suaugusiųjų) turi vienokių ar kitokių rašymo problemų.

Mokykla „Delta“ veikia Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Kodėl pasirinkti būtent šie miestai?

Kaune pradėjau mokyti „gyvai“, nes ten gyvenu ir dirbu. Kalbai pasisukus apie šią mokyklą su vilniečiais, jie sakydavo, kad gaila, jog Vilniuje tokios nėra. Taigi prieš keletą metų organizavau mokyklos padalinius Vilniuje ir Klaipėdoje.

Nuo 2020-ųjų siūlomas nuotolinis mokymas visos Lietuvos vaikams. Kaip vykdomas nuotolinio ugdymo procesas? Kaip pavyksta suburti vaikus iš įvairių Lietuvos miestų?

2019–2020, „karantininiai“ mokslo metai, išmokė dirbti nuotoliniu būdu, tad nuo praeito rugsėjo siūlome mokytis visos Lietuvos vaikams. Pirmaisiais metais nuotolinių mokinių buvo nedaug, nes reklama buvo labiau nukreipta į didžiuosius miestus. Tačiau nuotolinės klasės akivaizdžiai pildosi. Natūralu: daugiau disciplinų – daugiau mokinių.

Nuotolinis ugdymas vykdomas panašiai, kaip ir nuotolinės pamokos vaikams mokyklose. Tik šiose pamokose darbas produktyvesnis, kokybiškesnis, mat vaikai „jungiasi“ ne kaip į vieną iš daugelio pamokų per dieną, o mokosi tik vieno ar dviejų dalykų, vadinasi, ir nepavargsta.

Mokykime vaikus kūrybiškai – susitikime mokykloje „Delta“!

Vilnius:
VU Matematikos ir informatikos fakultetas, Naugarduko g. 24, 304, 306, 307 auditorijos. Tel. 8 606 81 699.
Kaunas:
Studentų g. 50 (5–8 klasės); Studentų g. 56 (ikimokyklinukai ir 1–4 klasės). Tel. 8 611 31 569.
Klaipėda:
Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakultetas, Herkaus Manto g. 84, 110 auditorija. Tel. 8 674 57 486.
 
Juk kūrybiškumas + žingeidumas + atkaklumas = tai PUIKŪS PASIEKIMAI!
Forumas gyvai