Orgazmas: didžiausia palaima, tačiau ne visoms moterims?

Moteris laiko sugniaužusi paklodę NATNN | Shutterstock.com

N-18

Vyrų orgazmo nauda akivaizdi: jie apvaisina moterį. Taigi vyrų orgazmas turi aiškų evoliucinį tikslą. Moterų orgazmo tikslas nėra toks aiškus. Malonumas, kurį jis gali sukelti, skatina dažniau mėgautis seksu, stiprina ryšį su partneriu, didina moters savivertę, pakelia nuotaiką, didina pozityvias emocijas. 

Kas darosi kūne orgazmo metu?

Susijaudinimo metu skatinama kraujotaka į lytinius organus, todėl jie tampa jautresni.

Didėjant susijaudinimui, taip pat gali padidėti žmogaus širdies ritmas, kraujospūdis ir kvėpavimo dažnis. Artėjant orgazmui, raumenys gali „suspazmuoti“. Daugelis moterų orgazmo metu patiria ritminius raumenų susitraukimus makštyje.

Kuo skiriasi vyrų ir moterų orgazmas? Daugelis moterų, patyrusios orgazmą, iškart gali patirti ir kitą. Vyrams kitaip: prieš kitą „didįjį O“ jiems reikia pailsėti, nes nėra ką ejakuliuoti.

Orgazmo nauda moters sveikatai

Nors internetas pilnas straipsnių, kuriuose teigiama, kad orgazmas pagerina odos, plaukų būklę ir apskritai sveikatą, tai pagrindžiančių mokslinių įrodymų mažai.

Tačiau orgazmas yra daugiau nei malonus pojūtis, o malonumas jau pats iš savęs naudingas sveikatai. Malonus seksas ne tik pagerina nuotaiką, bet ir sumažina stresą, stiprina imunitetą, leidžia puoselėti tvirtesnius santykius.

Moterims nebūtina patirti orgazmo norint pastoti. Tačiau yra įrodymų, kad jis gali padidinti vaisingumą.

Kodėl dažnai moteris nepatiria orgazmo?

Nesugebėjimas patirti orgazmo yra dažna problema ir taip gali nutikti dėl įvairių priežasčių. Kai kurios moterys nepatiria orgazmo, nes joms nepakanka stimuliacijos sekso metu, kitos yra patyrusios su seksu susijusių traumų. Labai dažnai orgazmą sunku patirti ir po nėštumo bei gimdymo pasikeitus hormonams: moterys tiesiog nebejaučia malonumo lytinių santykių metu. Neretai pasitaiko ir fiziologinių atvejų, pavyzdžiui, lytinių lūpų pokyčių po gimdymo: kartais mažosios lytinės lūpos išlenda už didžiųjų, taigi sukeliamas itin nemalonus diskomfortas.

2018 m. atliktų tyrimų analizė išryškino kelis veiksnius, kurie padidina seksualinės disfunkcijos riziką, t. y. dėl šių problemų moterims patirti orgazmą ypač sudėtinga:

  • santykių problemos;
  • stresas;
  • psichinės sveikatos problemos;
  • bloga fizinė sveikata;
  • urogenitalinės problemos, pvz., dubens skausmas;
  • patirtas abortas;
  • lytinių organų traumos;
  • seksualinė prievarta;
  • religingumas, t. y. seksualinė gėda ir stigmos.

To pačio tyrimo metu nustatyti veiksniai, kurie gali pagerinti seksualinę patirtį ir padėti patirti orgazmą:

  • mankšta;
  • meilės jausmas savo partneriui ir to parodymas;
  • gera savijauta žiūrint į savo kūną, t. y. pasitenkinimas;
  • lytinis švietimas;
  • intymus bendravimas su partneriu.

Masturbacija gali padėti žmogui atrasti tai, kas jam tinkama. Kai kurios kitos „strategijos“, galinčios padėti patirti orgazmą:

  • lubrikantų naudojimas, kad seksas būtų dar malonesnis;
  • klitorio stimuliacija sekso metu, t. y. paprašius partnerio;
  • masturbavimasis sekso metu;
  • fantazijų aptarimas su partneriu;
  • bendravimas su partneriui – informavimas, jei kažkas gerai.

2018 m. atliktas tyrimas, kurio metu buvo lyginamas įvairių seksualinių orientacijų žmonių orgazmo dažnis. Nustatyta, kad toliau nurodyti veiksmai sekso metu didina moterų orgazmo tikimybę:

  • gilus bučiavimasis;
  • lytinių organų stimuliacija vaginalinio sekso metu;
  • oralinis seksas.

Jei savipagalbos strategijos neveikia, gydytojas, kuris specializuojasi seksualinės disfunkcijos srityje, gali nustatyti problemą, jei tokia yra.

Patirti orgazmą sunkiai seksis ir dėl medicininių problemų:

  • negebėjimo susijaudinti (per sausa);
  • hormonų disbalanso;
  • dubens skausmo;
  • raumenų funkcijos sutrikimų;
  • patirtų traumų.

Kai dėl traumų ar santykių problemų sunku patirti orgazmą arba kai žmogus jaučia gėdą dėl sekso ar savo norų, gali padėti individualus ar porų konsultavimas. Jei nepadeda šie patarimai, kad seksualinis gyvenimas būtų visavertis, būtina kreiptis pagalbos.

Orgazmas – visaverčių santykių pagrindas?

Anksčiau manyta, kad moterys, kurios negali patirti orgazmo, turi psichologinių problemų. Nors traumos, santykių problemos ir bloga psichinė sveikata gali sumažinti galimybę patirti orgazmą, daugelis žmonių, turinčių sveiką seksualinį požiūrį ir gerus santykius, irgi turi sunkumų. 

Orgazmas yra ir fizinis, ir psichologinis atsakas, o dėl daugybės sveikatos problemų gali būti sunkiau mėgautis seksu.

Kai kurios moterys nepatiria orgazmo, nes nepakankamai susijaudina. Tai gali atsitikti vartojant hormoninius kontraceptikus, nėštumo metu ar po jo arba dėl menopauzės. Be to, moterys gali patirti vulvodiniją, kuri pasireiškia nepaaiškinamu skausmu makštyje arba aplink vulvą. Tokiu atveju gydymas gali pagerinti seksualinį gyvenimą.

Kaip padidinti galimybę patirti orgazmą?

Orgazmas yra sudėtinga psichologinė ir biologinė patirtis – orgazmo pasiekimas ir išgyvenimas nėra vienodas kiekvienai moteriai. Kai kurioms moterims tai gali „ekstaziškai“ patikti, o kitoms – visai ne.

2018 m. atliktas tyrimas parodė, kad dalyviai dažniau patirdavo orgazmą, jei:

  • dažniau užsiimdavo oraliniu seksu;
  • mylėjosi ilgiau;
  • partneriai turėjo gilesnį ryšį, jungė stiprūs emociniai saitai;
  • lovoje klausė, ko kitas nori;
  • rašė seksualinio pobūdžio laiškus ar skambindavo „aistringai pasikalbėti“;
  • išreiškė meilę sekso metu;
  • suvaidino seksualines fantazijas;
  • išbandė naujas sekso pozas.

Partneris gali pasakyti, ar moteris patyrė orgazmą?

Negalima pasakyti, ar moteris patyrė orgazmą, jos nepaklausus. Vienos moterys orgazmo metu skleidžia garsus, kitos tyli. Kai kurios paraudonuoja ar ima prakaituoti, patyrusios orgazmą, o kitos neparodo nė ženklo.

Norint sužinoti, ar partneris patyrė orgazmą, reikia paklausti. Drąsiai ir atvirai. Tiesa, jei atsakymas neigiamas, reikia vengti vertinimo, pykčio ar nepilnavertiškumo jausmo – tai sukels grandininę reakciją: jūsų antroji pusė jausis spaudžiama patirti orgazmą, o tai gali sukelti nerimą ir apsunkinti santykius. Vietoj to, pakalbėkite atvirai, kas jus džiugina, tenkina, kas – maloniausia. Svarbu nusiraminti ir mėgautis be išankstinių nuostatų. Štai tada, net nesitikint, ir pasitiks „didysis O“.

Forumas gyvai