Trumpasis numeris 111: kam jis skirtas?

2023 m. spalio mėnesį Lietuvoje pradėjo veikti trumpasis humanitarinei pagalbai skirtas numeris 111. Tikimasi, kad jis padės mažinti skurdą ir socialinę atskirtį.
Trumpąjį numerį 111 naudoja ne pelno organizacijos (pagrindinis koordinatorius – Lietuvos Raudonasis Kryžius), teikiančios humanitarinę, socialinę ir kitokią pagalbą.
Skambučiai šiuo numeriu – nemokami (kaip ir kitais trumpaisiais numeriais 112 ir 113), o pats skambučių centro padalinys yra įsikūręs Panevėžyje. Skambinti šiuo numeriu galima visą parą, visomis savaitės dienomis (net ir švenčių).
Kam skirtas trumpasis numeris 111?
Trumpasis numeris 111 skirtas tam tikrų sunkumų patiriantiems žmonėms:
- po gaisro, stichinės nelaimės ar karinio konflikto;
- netekus pagrindinio šeimos maitintojo;
- susidūrus su laikinu nepritekliumi;
- vienišam sunkiai gyvenančiam asmeniui staiga netekus pajamų ar susirgus sunkia liga, negalint patenkinti būtinųjų poreikių;
- vienišai motinai (ar tėvui), neturint pakankamai pajamų suteikti vaikams būtinųjų priemonių mokymuisi;
- vienišam asmeniui, auginančiam negalią turintį (-čius) vaiką (-us), neturint pakankamai pajamų patenkinti būtinuosius vaikų poreikius;
- esant palydėjimo pagalbos poreikiui senyvo amžiaus asmeniui;
- esant poreikiui pasirūpinti vienišo ir (ar) pažeidžiamo asmens augintiniu (-iais).
Kokia pagalba bus teikiama skambinantiems numeriu 111?
- Parama daiktais (drabužiais, higienos paketais, maistu, kanceliarinėmis priemonėmis, specialiosiomis priemonėmis, buities prekėmis ir kt.);
- Skambinantieji galės gauti konsultaciją, tarpininkavimo, palydėjimo paslaugą;
- Teikiama psichologinė ir psichosocialinė pagalba.
Kokios paslaugos neteikiamos?
- slaugos;
- vaikų ir negalią turinčių asmenų priežiūros;
- ūkio, gyvenamojo būsto, kapų ar aplinkos priežiūros;
- remonto;
- skolų dengimo;
- komunalinių išlaidų kompensavimo;
- taksi;
- medicininės.
Kodėl kilo poreikis įsteigti naują trumpąją liniją?
Labai akivaizdžiai pastebėti, kad yra poreikis teikti tokio pobūdžio pagalbą, buvo galima socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, dažnai būdavo renkama parama nuo gaisro nukentėjusiai šeimai; šeimai, netekusiai pagrindinio maitintojo ir t. t. Dažniausiai pagalbos prašydavo ne patys šeimos nariai, bet jų artimieji ar draugai.
Taigi, šios linijos esmė – kad žmonės jaustųsi jaukiai ir galėtų paprašyti pagalbos tiesiogiai, be jokių tarpininkų. Tokiu būdu pagalba gavėjus pasiekia greičiau.
Ką svarbu žinoti skambinant numeriu 111?
- Humanitarinė pagalba yra vienkartinė, ne nuolatinė;
- Į kiekvieną pagalbos prašymą yra atsižvelgiama individualiai;
- Jeigu atvejis yra skubus, pagalba suteikiama per 72 val.;
- Jeigu reikalinga pagalba daiktais, juos bus galima atsiimti specialiuose punktuose, o prireikus daiktai bus pristatomi į nurodytą vietą.
Daugiau informacijos apie numerį 111 galite rasti Lietuvos Raudonojo Kryžiaus svetainėje.
Nenorintiems skambinti - humanitarinės pagalbos prašymo forma internete
Jeigu dėl vienų ar kitų priežasčių nenorite skambinti trumpuoju pagalbos numeriu 111, Lietuvos Raudonasis Kryžius suteikia galimybę užpildyti humanitarinės pagalbos prašymo formą internete.
Specialioje formoje reikėtų kuo išsamiau apibūdinti, kokia nelaimė užklupo jus ar jūsų artimuosius; aprašyti, kokios pagalbos ir kam reikėtų; kaip greitai reikėtų sulaukti pagalbos bei palikti kontaktinius duomenis.
Humanitarinės pagalbos prašymo formą rasite Lietuvos Raudonojo Kryžiaus svetainėje.
Primename, kad šiuo metu veikia ir kitas trumpasis numeris 113, skirtas pasikonsultuoti dėl ligos, traumos ir kt.