Susiję straipsniai

Prieraišioji tėvystė: kas tai?

Prieraišiosios tėvystės propaguotajai skatina tėvus įsiklausyti į mažylio poreikius, pajusti jo gyvenimo ritmą, į vaiką žvelgti su didele pagarba.

Universalūs vaikų auklėjimo patarimai

Dalijamės patarimais, kurie padės tėvams atrasti balansą tarp meilės, ribų brėžimo ir pagarbos.

Kaip išmokyti vaiką pastovėti už save?

Pirkdami vaikui dviratį ar riedučius, tėvai pasirūpina ir apsaugomis. O kaip išmokyti vaiką apsaugoti savąjį „aš“ ir pastovėti už save?

Naujausi komentarai

  1. Dideli prieš 11 m.

    laume1 parašė:
    Na manau kad mušimas mušimui nelygu, kai plaiuksteli ranka per sedimąją.

    Pliaukstelejimai irgi daro didele neigiama itaka...Laikas jau tai pripazinti galu gale Ir musimas neapsaugo nuo klystkeliu, o tik pastumeja i juos...

    Kokias klaidas tėvai dažniausiai daro, auklėdami vaikus, kurie vėliau pasuka ne pačiu geriausiu keliu?

    Tėvai mano, kad vaikas yra jų nuosavybė. Remiantis Norvegijos pavyzdžiu, vaikas turėtų būti priimamas kaip atskiras individas su savo teisėmis ir pareigomis. Norvegai duoda vaikui dėmesio tiek, kiek reikia.

    Dar viena klaida, kurią daro tėvai – tai pedagoginių žinių trūkumas. Jie kartais nežino ką daryti, nežino, kaip reikia su vaiku elgtis. Visiems žinomas elementarus pavyzdys, kai moteris vedasi šaligatviu vaiką, o šis spyriojasi ir neklauso. Ji pliaukšteli per užpakalį klykiančiam vaikui, manydama, kad tai geriausias būdas šioje situacijoje. Šita moteris nežino, kaip susitvarkyti su savo vaiku. Mama yra pati kalta. Reikėjo pritūpti vaiko akių lygyje, paklausti, kas atsitiko. Juk vaikai šiaip sau neverkia, vadinasi, jam kažkas atsitiko.

    Rizikos grupei priklauso šeimos, kuriose tėvų ir vaikų santykiai yra problemiški ir nepilnaverčiai: vaikai patirią smurtą, atstūmimą ar ignoravimą, nesuvokia jų problemų ir sunkumų, su kuriais susiduria vaikai, tėvai stokoja konfliktų sprendimo įgūdžių, žinių apie vaikų disciplinavimą.

    Nuolat patiriamas smurtas keičia žmogų, jo elgesį, mąstymą ir jam sudėtinga imtis savarankiškų veiksmų.

  2. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 9 m.

    Ačiū Mary.S, už rekomenduotą knygą "Išmintinga meilė". Suskubau ją įsigyti ir skubinuosi skaityti. Atradau daug atsakymų ir, manau, pačiu laiku. Beprasidedanti krizė vedė mane iš pusiausvyros. Išlikti ramiai ir taip pat besąlygiškai mylėti savo vaiką tapo lengviau vos įpusėjus skaityti knygą.

  3. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 9 m.

    mane tetis "auklejo" kumsciais ne uz nieka gaudavau, bet va turiu vaika ir stengiuosi tevu klaidu nekartoti...

  4. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 9 m.

    Man visada buvo idomu, ar kuris nors vaikas nors kada pagalvojo, kad ji musa uz kazka? Tevai, kazkodel galvoja, kaduzkazka. Oas pamenu kai gavau gerai lupt, kad nesidejau pedkelniu. Iki siol pamenu, kaip as ju nenorejau, man buvo karsta. Aisku, lauke salta, reikejo pedkelniu, bet tuometu man buvo karsta. O po to gavau, kad atsikalbinejau, bet as rimtai buvau isitikinus tuo, jog tetis manneturi teises aiskinti (10 m). Tada gavau, kadisejaui pasimatyma uzuot vaziavusi pas mociute. Pasakiau teciui, kad blogai jauciuosi ir noriu likti namie, o kai atejo i svecius vaikinas, kaip mat pasveikau ir isejom pasivaikscioti. Na ir esu gavusi, kad susidejau su ne tuo vaikinu... ten tai jau rimtai gavusi. Zinoma, vaikinas ne kazka, pritariu, bet sitaip musti. Nesijauciau kalta ir iki siol nesijauciu. Nors tevo akim ziurint visi sie musimai buvo labai uz rimtus reikalus. Beet mano akim ziurint, tai buvo galima ispresti labai pedagogiskai, juo labiau, kad man to pedagogiskumo labai truko tuo metu, labai norejau tevu demesio, o jau buvau paaugle ir salyginai atstumta, nes suagus, subrendus, savarankiskas, uz daug ka atsakinga, turejau begale pareigybiu. Tai galvojau sau, jei jau suaugus tai suaugus. Ir as visai nenorejau tevu skaudinti, juos visada mylejau ir mylesiu, kad ir kokie jie butu.

  5. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 8 m.

    errnute parašė:
    Man visada buvo idomu, ar kuris nors vaikas nors kada pagalvojo, kad ji musa uz kazka? Tevai, kazkodel galvoja, kaduzkazka. Oas pamenu kai gavau gerai lupt, kad nes…

    meile meilei nelygu, bet su tais musimais neko neprives, pacia manes nemokino kaip PEDAGOGISKAI su vaiku bendrauti kaip spresti problemas.. Spresdavau viska rekdama saukdama, dauzydama kitus tiesiog gyvenau sau, o kai maziukas mana gyvenime atsirado tai kartu mokinames is naujo gyventi, pazinti vienas kita, BENDRAUTI su kitais