Vaikų gimtadienio žaidimai
fotosparrow | Shutterstock.com
Gimtadienis yra bene linksmiausia ir mažųjų laukiamiausia šventė, tad siūlome sukviesti vaiko bičiulius ir pasiūlyti jiems ne tik gardaus torto, bet ir pamokyti žaisti smagius žaidimus.
Žaidimas „Akla višta“
- Klasikinis žaidimas, kurio metu gaudytojas turi sučiupti žaidėją užrištomis akimis. Sugautasis tampa naujuoju gaudytoju. Kiti žaidėjai privalo niūniuoti, ploti rankomis.
- Jeigu žaidžiate kieme, reikėtų nusistatyti aiškias ribas, kuriose galima gaudyti.
- Jeigu vaikučiai maži ir bijote, kad nukritę susižeis, galite pridėti taisyklę, jog negalima bėgioti, tik vaikščioti - bėgiojantis taisyklės laužytojas pats tampa gaudytoju.
Daugiau panašių žaidimų:
Žaidimas „Judesių traukinukas“
- Žaidėjai sustoja vienas už kito, o priekyje stovintis žmogus rodo visokius judesius, kuriuos turi kartoti visa eilutė - šokinėja, šiek tiek pabėga į priekį, ploja, daro pritūpimus.
- Parodžius sutartą judesių skaičių vedėjas eina į eilės galą, o naujai priekyje atsidūręs rodo kitus judesius.
- Jeigu vaikai vyresni, žaidimą galima pasunkinti. Žaidėjai sustoja vienas už kito. Paskutinis eilėje stovintis žaidėjas pakviečia stovintį prieš save atsisukti ir parodo jam judesį. Likę žaidėjai šio judesio nemato.
- Judesį pamatęs žaidėjas kitam eilėje stovinčiam žaidėjui turi parodyti pirmajį judesį ir pridėti dar vieną naują.
- Tokiu būdu „Judesių traukinukas“ vis pasipildo judesiais, o pirmasis eilėje stovintis žaidėjas turi sušokti visą šokį, atkartodamas visus prieš tai matytus judesius.
Žaidimas „Nieko nesakau“
- Susodinkite vaikučius puslankiu ir kiekvieno paeiliui klauskite nesunkių klausimų į kuriuos reikia atsakyti judesiais.
-
Pavyzdiniai klausimai:
- Kaip katytė prausiasi?
- Kaip kiškutis šokinėja?
- Kaip paukštelis skrenda?
- Kaip tu valgai ledus?
- Kaip mama dažosi blakstienas?
- Kaip žmonės skuba į autobusą?
Žaidimas „Žvejyba“
- Šiam žaidimui reikėtų 8 ir daugiau žaidėjų. Vienas žaidėjas paskiriamas žveju, o kitas - žuvyte.
- Visi likę sustoja į ratą ir susikabina rankomis, rankos laikomos pakeltos. Žuvytė turi bėgioti per bangas (pakeltas rankas) iš rato ir vėl į ratą.
- Negalima per tą pačią bangą įbėgti ir iškart per ją išbėgti - jeigu žuvytė arba paskui bėgiojantis žvejas suklysta, tai ta banga dingsta (rankas iškėlę vaikučiai susiglaudžia šonais ir nebepraleidžia).
- Sužvejojęs žuvelę žvejas išrenka naują žvejo ir žuvelės porą.
Žaidimas „Daržas“
- Šis žaidimas linksmas ir naudingas - jo metu pakartojami įvairiausi daržo gėrybių pavadinimai ir lavinama atmintis.
- Vaikai susėda ratu ir kartu planuoja daržą - pirmasis vaikas sako, kad sodins, pavyzdžiui, pomidorus.
- Antrasis jam atitaria - gerai, sodinsime pomidorus ir dar agurkus, trečiasis turi pakartoti, kad bus sodinami pomidorai, agurkai ir pridėti savo sugalvotą daržovę, pavyzdžiui, kopūstus.
Žaidimas „Žodelis“
- Spėjikas išeina iš kambario, o vaikai susitaria dėl kokio nors vieno, pakankamai dažnai naudojamo žodžio, pavyzdžiui: „gražu, labai, daug, ne“ ir pan.
- Susitarus dėl vieno žodžio grįžta spėjikas ir klausiėja įvairiausių klausimų, o visi paeiliui turi atsakinėti atsakyme panaudojant sutartą žodį.
-
Žaidimo eigos pavyzdys:
- Sutartinis žodis yra „gražu“.
- Spėjikas klausia: „Ar pomidorai yra valgomi?“
- Pirmasis žaidėjas jam atsako: „Gražūs ir prinokę pomidorai yra valgomi.“
- Spėjikas vėl klausia: „Koks sportas tau labiausiai patinka?“
- Antrasis žaidėjas jam atsako: „Man patinka gimnastika, nes ją gražu žiūrėti.“
- Žaidimas baigiasi, kai spėjikas suvokia, koks buvo sutartinis žodis.
Žaidimas „Virėjas“
- Vaikai susėda į ratą, o rato viduryje atsiduria virėjas.
- Vaikai laiko rankutes už nugarų ir stengiasi vienas kitam perdavinėti šaukštą taip, kad virėjas nematytų.
- Virėjas visus stebi ir pamatęs, kuris laiko šaukštą gali spėti. Spėjimo metu šaukšto perduoti negalima.
- Jeigu virėjas atspėja, šaukštą laikęs žmogus tampa virėju. Jeigu trys spėjimai nebūna sėkmingi, tai virėjas visus kviečia virti sriubos - visi pakyla iš savo vietos ir turi kuo greičiau susėsti į ratą - nespėjęs tampa virėju.
Žaidimas „Viską prisimenu“
- Ant padėklo padėkite 10-12 daiktų, susijusių su kokia nors tema.
- Pavyzdžiui, jeigu tema yra „Gyvūnai“, galite padėti: įvairių gyvūnų figūrėles, lipduką su konkretaus gyvūno atvaizdu, gyvūnų raštais margintą skarelę ir pan.
- Parodykite padėklą vaikams, leiskite jį apžiūrėti apie 15 sekundžių, o tuomet padėklą paslėpkite.
- Paprašykite vaikų išvardinti ar surašyti daiktus, kuriuos ką tik matė.
- Laimės tas, kuris atsimins daugiausia daiktų. Laimėtojui galima leisti pasiimti vieną ar kelis daiktus nuo padėklo.
Žaidimas „Skrydis karšto oro balioniu“
- Dalyviai pasiskirsto poromis, kiekviena pora gauna po pripūstą balioną.
- Vienas žaidėjas meta balioną kitam, o šis pagavęs žengia žingsnį atgal. Tada balionas metamas pirmajam žaidėjui, kuris pagavęs taip pat žengia žingsnį atgal.
- Jei kuris baliono nepagauna – pora iškrenta iš žaidimo.
- Laimi pora, kurios žaidėjams pavyks nuskristi toliausiai, t.y. jie sugebės pagauti balioną stovėdami didžiausiu atstumu vienas nuo kito.
- Balioną sunku nusviesti toli, ne visada lengva ir jį pagauti nepasitraukus iš savo vietos, tad žaidimas tikrai nebus nuobodus!