Aš nekenčiu savo darbo. Ką daryti?

Moteris darbe susiėmusi už galvos fizkes | Shutterstock.com

Likti ar išeiti? Jei jums nepatinka jūsų darbas, yra būdų, kaip padaryti jį „pakenčiamą“. Bet kada žinoti, kad jau tikrai metas mesti?

Galima sakyti, skirtingais gyvenimo etapais mes visi kartais nemėgome savo darbo arba turėjome draugų ir šeimos narių, kurie jo nemėgo.

Nesvarbu, kokia priežastis, – jums per mažai moka, jūsų vadovas yra nepakenčiamas ar tiesiog pats darbas nuobodus, – yra daugybė priežasčių, kodėl galite būti nelaimingi darbe.

Nemėgstamas darbas ir kasdien galvojimas apie jį gali pakenkti jūsų psichinei, fizinei ir bendrajai savijautai.

Kodėl mes nekenčiame savo darbo?

Darbas užima labai didelę mūsų gyvenimo dalį. Vidutiniškai žmogus darbe praleidžia apie 60–70 proc. savo laiko.

Taigi, jei praleidžiame tiek daug laiko darbe, kodėl tiek daug žmonių jo nemėgsta? Yra daug priežasčių. Pagrindinės jų:

  • mažas atlyginimas arba gerovės paketo (naudų) nebuvimas
  • prastas vadovas
  • toksiška darbo kultūra
  • bendravimo stoka
  • darbas toli nuo namų
  • nuobodžios užduotys ir kasdienė veikla
  • netinkamos darbo valandos
  • dideli reikalavimai ir beveik jokio pripažinimo

Ar įprasta nemėgti savo darbo?

Dauguma žmonių kažko nemėgsta savo darbe – vieniems tiesiog nepatinka pats darbas, kitiems – jo aplinka. Tikriausiai daugelis iš mūsų beveik kiekvieną dieną girdi, kaip mūsų draugai, šeima ir net bendradarbiai skundžiasi savo darbu.

Bet tai ne tik jūs ar jie. Bendra gyvenimo kokybė glaudžiai susijusi ir su darbo kokybe. Kitaip tariant, nemėgimas savo darbo gali turėti įtakos kitiems jūsų gyvenimo aspektams.

Vyras nemegsta darbo4 PM production | Shutterstock.com

 Ar tai turi įtakos jūsų sveikatai?

Atlikta tyrimų, kurie įrodė, kad neapykanta savo darbui gali nuolat kelti stresą ir nerimą. Nepasitenkinimas savo darbu gali kenkti jūsų psichinei ir fizinei sveikatai. Kaip tai pasireiškia?

  • Pradeda kristi arba augti svoris
  • Dažniau susergama net įprastomis peršalimo ligomis
  • Prasideda skrandžio problemos
  • Gali rastis nemiga ar kitų miego sutrikimų
  • Atsiranda galvos ir (arba) raumenų skausmai
  • Vargina aukštas kraujo spaudimas
  • Atsiranda depresija ir nerimas

Jei esate nepatenkintas savo darbu, apsvarstykite galimybę pagerinti situaciją: galbūt nebūtina iš karto visko mestis, o pakaktų pokalbio su darbdaviu? Žinoma, jei vyrauja nepakenčiama psichologinė atmosfera, su kolektyvu „nesusitarsi“, ir šiuo atveju kelias – tik vienas. Bet pokyčių imtis būtina, kad sumažintumėte stresą ir užkirstumėte kelią kitoms sveikatos problemoms ateityje. 

Kodėl dauguma žmonių pasilieka nemėgstamame darbe?

Žinoma, jei palikti savo darbą būtų taip lengva, visi, kurie jo nemėgsta, tą iškart ir darytų. Tačiau yra daugybė priežasčių, kodėl žmonės lieka darbe ilgiau, nei turėtų.

  • Pinigai. Kaip apmokėsite sąskaitas ir lizingus, jei išeisite iš darbo? Ilgalaikiai finansiniai įsipareigojimai neleidžia daugybei žmonių palikti nemėgstamos veiklos.
  • Kitų galimybių trūkumas. Jei nėra jokio kito darbo, kuris atrodytų patrauklesnis už esamą, pasiūlymų, kaip tuomet išeiti? Be to, darbo vietų trūkumas dažnai reiškia didesnį ir konkurencingesnį kandidatų skaičių.
  • Bonusai. Bonusų praradimas, pavyzdžiui, papildomas sveikatos draudimas, taip pat nevilioja palikti darbo. Galėjimas kreiptis į aukščiausio lygio gydytojus nelaukiant eilėse – didelis įmonių teikiamas darbo privalumas.
  • Saugumo jausmas. Baimė dėl nežinomybės, kuri natūraliai atsiranda išėjus iš darbo, dažnai taip pat trukdo žmonėms jį palikti.

Itempta atmosfera darbefizkes | Shutterstock.com

Ko imtis, jei nekenčiate savo darbo?

Jei nemėgstate savo darbo, vadovo, pačios įmonės ar beveik visko, kas susiję su darbu, kaip galite sau padėti? Štai keletas patarimų.

Bendraukite su bendradarbiais

Palaikyti šiltus santykius darbe su bendradarbiais nereiškia, kad bendradarbiai turi būti „geriausi draugai“, nors kartais draugystės tikrai padeda išverti dieną darbe.

Užmezgus tikrus ryšius su savo kolegomis, darbas gali tapti prasmingesnis ir įdomesnis.

Puikiai sutardami su žmonėmis darbe, gali būti, imsite net laukti paties darbo kasdien, net jei pati veikla nedžiugina.

Pakvieskite bendradarbį vieną dieną papietauti arba atsineškite kavos ir bandelių, kad sustiprintumėte ryšį ir pasikalbėtumėte apie asmeniškesnius dalykus.

Nustatykite problemas ir keiskite padėtį

Prieš priimdami skubotus sprendimus, pabandykite bent iš dalies pakeisti padėtį. Jei galite nustatyti, kas jums kelia stresą darbe ar dėl kokių priežasčių jame esate nelaimingi, imkitės priemonių tokiai situacijai palengvinti.

Turite problemų su bendradarbiu? Sutarkite laiką ir susitikite pasikalbėti, kad išsiaiškintumėte, kur slypi problemos. Jei reikia, pasikvieskite į pokalbį ir vadovą.

Nesuprantate, ko iš jūsų tikimasi? Paprašykite, kad vadovas paaiškintų.

Darydami sau teigiamus pokyčius, tikrai pagerinsite savo savijautą darbe.

Duokite sau laiko prisitaikyti

Jei ką tik pradėjote dirbti ir jau esate nepatenkintas, gali kilti pagunda tiesiog viską mesti čia ir dabar. Bet palūkėkite.

Kartais viskas, ko reikia norint apsiprasti darbe, yra galimybė apšilti kojas ir nepadaryti skuboto sprendimo. Prisitaikymas prie naujos aplinkos, atsakomybės išmokimas ir bendradarbių pažinimas gali pakeisti jūsų nuomonę apie naują darbą.

Taigi, prieš skubėdami pro duris ar laikydami naują darbą siaubingu, suteikite sau šansą pirma susipažinti su aplinka.

Isejimas is darboSyda Productions | Shutterstock.com

Imkitės veiksmų, kad pagerintumėte savijautą ne darbo metu

Nemėgstamas darbas ir tai, kaip jūs jame jaučiatės, gali paveikti jūsų asmeninį gyvenimą, o prastai jausdamiesi už darbo ribų į darbą kasdien grįšite su dar didesne neapykanta ar nusivylimu.

Kartais tai, kas, mūsų manymu, yra darbo sukelti „nesmagumai“ ir prasta savijauta dėl jo, iš tikrųjų yra gilesnė problema.

Apmąstykite, kas iš tikrųjų jums kelia stresą, nerimą ar liūdesį. Pokalbis su draugu ar specialistu galėtų padėti išsiaiškinti, kaip pradėti įgyvendinti teigiamus pokyčius darbe ir už jo ribų.

Jei problema ta, kad jūsų paprasčiausiai netenkina pats darbas, savirealizacijos galimybių ir pasitenkinimo pamėginkite ieškoti ne darbe. Nauji ryšiai, bičiuliai, savanorystė ar tiesiog naujas pomėgis gali padėti užpildyti tuštumą, kurią palieka nemėgstamas darbas.

Megzkite naujus ryšius

Vienas produktyvus dalykas, kurį galite padaryti, – ryšiai. Ryšių su vadovais, bendradarbiais ir klientais kūrimas gali būti raktas į kitą darbą. Kuo daugiau ryšių – tuo daugiau galimybių, kad galbūt jus pasikvies, ypač jei dirbdami kartu „užsirekomendavote“.

Net maždaug 60 proc. žmonių darbą randa per vadinamuosius ryšius.

Pradėkite kalbėtis su žmonėmis ir keistis vizitinėmis kortelėmis. Geresnėms darbo galimybėms atverti kartais gali prireikti tik vieno žmogaus.

Metas atsisveikinti

Ateina laikas, kai palikti nemėgstamą darbą tampa vienintelis logiškas sprendimas.

Tikėtina, kad laikas išeiti iš darbo, jei:

  • kiekvieną dieną atsibundate bijodamas darbo
  • nematote ateities arba nebeliko erdvės augti
  • prastėja jūsų psichinė ir fizinė sveikata
  • išbandėte viską, kad būtų geriau.

Užuot šturmavę vadovo kabinetą su pareiškimu „Aš išeinu“, skirkite laiko parašyti prašymą dėl išėjimo iš darbo, įspėdami darbdavį apie tai prieš dvi savaites. Apsvarstykite galimybę pasiūlyti kitą kandidatūrą – žmogų, kurį galbūt galėsite apmokyti, ir palikti darbą be jokių nuoskaudų ir pykčio. Mažos šalies darbo rinka taip pat nedidelė, tad neleiskite sau išeiti su piktumais. Labai tikėtina, kad šiuos žmones dar tikrai sutiksite, galbūt net – naujojo darbo aplinkoje.

Svarbu

Atminkite, kad jums gali prireikti rekomendacijų, naujoji darbovietė gali norėti paskambinti į senąją ir pan. Kaip sakoma, išeidami pro duris „nesudeginkite visų tiltų“.

Šiuo atveju jūs norite išeiti iš darbo ramiai ir palikti teigiamą įspūdį apie save buvusiai aplinkai. Tik pozityviai atsisveikinę atsikvėpsite ir naujoje pozicijoje ar darbe pradėsite darbuotis su nauja energija ir įžvelgdami geresnes perspektyvas.

Koks sprendimas geriausias?

Nėra vieningo požiūrio, kaip spręsti problemas, dėl kurių savo darbo nemėgstate. Kiekviena situacija yra unikali.

Gali būti sunku išlikti pozityviam, kai darbas visiškai nedomina ir motyvacija dingusi, tačiau tikrai yra sprendimo būdų, kurių galite imtis, kad pagerintumėte savo kasdienį darbinį gyvenimą ir apskritai – bendrą savijautą.

Jei vis tiek esate nelaimingas, nors kažką pakeisti bandėte, ir sugebate įžvelgti gyvenime kitų perspektyvų, tikrai nepražūsite: gyvenate vieną kartą, tad drąsiai priimkite sprendimą.

Susiję straipsniai

Nedarbo dienos ir ilgieji savaitgaliai 2024 metais

2024 m. džiaugsimės 11 su savaitgaliais nesutampančių šventinių (nedarbo) dienų ir net 6 ilgaisiais savaitgaliais.

Darbas mamoms iš namų – misija įmanoma? (Daugiau nei 60 idėjų, ką dirbti!)

Dirbančios mamos – dažniau taisyklė negu išimtis. Maždaug 3 iš 4-ių mamų dirba visą darbo dieną. Motinystę ir darbą suderinti – įmanoma.

„Vyriški“ ir „moteriški“ darbai: realios šeimų patirtys

Darbų skirstymas į „vyriškus“ ir „moteriškus“ šeimoje, atrodo, niekur nedingsta. Jeigu vyras kala vinis, remontuoja, tai moteris stovi prie viryklės.