1-3 m. vaiko meniu (81)

1-3 metų vaiko  meniu

Dauguma tokio amžiaus vaikų tėvai nerimauja dėl savo vaiko mitybos: pradedant nuo to, ar vaikas valgo pakankamai baigiant tuo, ar jo mityba yra subalansuota. Tad ką vaikas turėtų valgyti, kad gautų visų jam reikalingų medžiagų? Pagrindinė taisyklė: kuo įvairesnio maisto duosi vaikui, tuo didesnė tikimybė, kad jis gaus visų jam reikalingų maistinių medžiagų.

Vaikai turi labai skirtingą skonio pojūtį, tad išlaviruoti tarp vaiko pomėgių ir noro pamaitinti jį sveikai gali būti išties sudėtinga. Negamink vaikui specialiai – jis turi valgyti tai, ką valgo ir kiti šeimos nariai, tačiau pasistenk, kad maistas būtų kuo įvairesnis, o lėkštėje būtų bent vienas maisto produktas, kurį vaikas tikrai valgys – taip bent jau būsi tikra, kad vaikas neliks alkanas. Visa kita – kiek ir ką vaikas valgo – palik jo valiai. Tavo pareiga – duoti vaikui rinktis iš sveikų produktų.

Pienas ir pieno produktai

Nuo vienerių metų vaikui galima duoti nenugriebto karvės pieno (sūrį vaikas turėjo pradėti valgyti 8-10 mėn., jogurtą – dar anksčiau).  Be baltymų, piene yra ir kaulų augimui reikalingo kalcio, taip pat kitų naudingų medžiagų (fermentų, vitaminų, mineralinių medžiagų). Kalcį iš pieno ir jo produktų organizmas įsisavina žymiai lengviau nei iš kitų gyvulinių ir ypač augalinių produktų. Jei vaikas yra labai išrankus maistui, gali vietoj pieno duoti jam pieno mišinuko, sukurto specialiai tokio amžiaus vaikams. Šie mišinukai yra praturtinti vitaminais ir mikroelementais – tarp jų ir geležimi, kurios prastai valgantys vaikai dažniausiai gauna per mažai.

Kiek pieno ir pieno reikėtų vaikui duoti? Vieningų nuomonių šiuo klausimu nėra. Orientuokis į apytiksliai 700 ml turį. Pradžioje pusę šio turio turėtų sudaryti geriamas pienas, kitą – kiti pieno produktai: jogurtas, sūris, varškė. Vienu kartu duok gerti ne daugiau kaip 100-150 ml pieno.

Mėsa ir kiti baltyminiai produktai, kuriuose yra geležies

Šiai produktų grupei priklauso mėsa, žuvis, ankštinės daržovės, riešutai ir kiaušiniai. Jų mažylis turėtų gauti 1-2 kartus per dieną. Nebūtina, kad vaikas mėsą valgytų kasdien: pakanka jos duoti 3-5 kartus per savaitę po 40-60 gramų per dieną. Kitais kartais mėsą gali pakeisti žuvimi (be kaulų), pupelėmis, lęšiais ar avinžirniais (pastarieji produktai tinka ir vegetarams bei mėsos kategoriškai nevalgantiems vaikams). Riešutai taip pat tinka, tačiau prisimink, kad jais vaikas gali paspringti, todėl jie turi būti smulkinti. 

Pradžioj duok vaikui švelnesnės virtos arba troškintos mėsos: vištienos, veršienos, triušienos, neriebios kiaulienos. Žiūrėk, kad mėsa būtų minkšta, lengvai kramtoma – vaikai dažnai nemėgsta mėsos, nes pavargsta ją kramtydami. Aviena, riebi kiauliena, antiena ir žąsiena iki 2.5-3.5 metų nerekomenduojama. Kas link žuvų, geriau vaiko nemaitinti didelėmis plėšriomis vandenyno žuvimis – tunu, lašiša, rykliena, nes jose būna daugiau gyvsidabrio.

Angliavandenių gausūs produktai

Bulvių, dribsnių, įvairių grūdų košių, duonos, makaronų, blynelių ir kitų miltinių  patiekalų duok vaikui kasdien kiekvieno pagrindinio maitinimo metu. Dalis užkandžių taip pat gali būti iš  šios produktų grupės. 1-2 metų vaikui  rekomenduojama duoti apie 200 g tokių produktų.

Vaisiai ir daržovės

Tėvai norėtų, kad vaikas valgytų vaisių ir daržovių kuo daugiau, tačiau būtent šiuos produktus vaikui sunkiausia įsiūlyti, ypač daržoves.   Bandyk pateikti jas kūrybingai ir būk atkali – dažnai vaikai paragauja produkto tik po 10 ar 15 karto.

Naujausi komentarai

  1. User has not uploaded an avatar
    Gandriene prieš 5 mėn.

    Mamman parašė:
    Dažniausiai vakarienei gaminu avizine ar 4 grūdų kose su vaisiais ar be jų, makaronus su cukinija arba baklažanu ir pomidoru.

    O tinka avizine? Ja pusryciam ruosiu. Pora sykiu vakare pabandziau tai lb ilgai neuzmigo, sakau gal per daug energijos suteikia

  2. User has not uploaded an avatar
    sauja kaštonų prieš 3 mėn.

    Atsilikęs straipsnis. Kalcis piene nėra gerai įsisavinamas, jau seniai įrodyta, kad karvės pienas veikia atvirkščiai- organizmas pradeda šalinti kalcį.

  3. Helena@
    [email protected] prieš 2 mėn.

    hmmm...3-5 kartai per savaitę mėsos pati tiek nevalgau ir nematau reikalo

  4. piene32
    piene32 prieš 2 mėn.

    sauja kaštonų parašė:
    Atsilikęs straipsnis. Kalcis piene nėra gerai įsisavinamas, jau seniai įrodyta, kad karvės pienas veikia atvirkščiai- organizmas pradeda šalinti kalcį.

    Kas kuo nori tas tuo tiki. As kitokius irodymus skaiciau, tad piena ir jo produktus vartoju be sazines grauzimo 😉 Ir vaikams savo duodu. Beje jei to kalcio neisisavintu ar organizmas ji salintu,tai seniai be dantu ir sutrupejusiais kaulais buciau 🤣

  5. Helena@
    [email protected] prieš 2 mėn.

    piene32 parašė:
    Kas kuo nori tas tuo tiki. As kitokius irodymus skaiciau, tad piena ir jo produktus vartoju be sazines grauzimo 😉 Ir vaikams savo duodu. Beje jei to kalcio neisisav…

    aš apskritai nebetikiu tais " atradimais" ...tapo kažkokia mada sugalvot kad tinka valgyt tą ir tą, po mėnesio skaitai kokį straipsnį jau priešingai tvirtinama