1-3 m. vaiko meniu (86)

1-3 metų vaiko  meniu

Dauguma tokio amžiaus vaikų tėvai nerimauja dėl savo vaiko mitybos: pradedant nuo to, ar vaikas valgo pakankamai baigiant tuo, ar jo mityba yra subalansuota. Tad ką vaikas turėtų valgyti, kad gautų visų jam reikalingų medžiagų? Pagrindinė taisyklė: kuo įvairesnio maisto duosi vaikui, tuo didesnė tikimybė, kad jis gaus visų jam reikalingų maistinių medžiagų.

Vaikai turi labai skirtingą skonio pojūtį, tad išlaviruoti tarp vaiko pomėgių ir noro pamaitinti jį sveikai gali būti išties sudėtinga. Negamink vaikui specialiai – jis turi valgyti tai, ką valgo ir kiti šeimos nariai, tačiau pasistenk, kad maistas būtų kuo įvairesnis, o lėkštėje būtų bent vienas maisto produktas, kurį vaikas tikrai valgys – taip bent jau būsi tikra, kad vaikas neliks alkanas. Visa kita – kiek ir ką vaikas valgo – palik jo valiai. Tavo pareiga – duoti vaikui rinktis iš sveikų produktų.

Pienas ir pieno produktai

Nuo vienerių metų vaikui galima duoti nenugriebto karvės pieno (sūrį vaikas turėjo pradėti valgyti 8-10 mėn., jogurtą – dar anksčiau).  Be baltymų, piene yra ir kaulų augimui reikalingo kalcio, taip pat kitų naudingų medžiagų (fermentų, vitaminų, mineralinių medžiagų). Kalcį iš pieno ir jo produktų organizmas įsisavina žymiai lengviau nei iš kitų gyvulinių ir ypač augalinių produktų. Jei vaikas yra labai išrankus maistui, gali vietoj pieno duoti jam pieno mišinuko, sukurto specialiai tokio amžiaus vaikams. Šie mišinukai yra praturtinti vitaminais ir mikroelementais – tarp jų ir geležimi, kurios prastai valgantys vaikai dažniausiai gauna per mažai.

Kiek pieno ir pieno reikėtų vaikui duoti? Vieningų nuomonių šiuo klausimu nėra. Orientuokis į apytiksliai 700 ml turį. Pradžioje pusę šio turio turėtų sudaryti geriamas pienas, kitą – kiti pieno produktai: jogurtas, sūris, varškė. Vienu kartu duok gerti ne daugiau kaip 100-150 ml pieno.

Mėsa ir kiti baltyminiai produktai, kuriuose yra geležies

Šiai produktų grupei priklauso mėsa, žuvis, ankštinės daržovės, riešutai ir kiaušiniai. Jų mažylis turėtų gauti 1-2 kartus per dieną. Nebūtina, kad vaikas mėsą valgytų kasdien: pakanka jos duoti 3-5 kartus per savaitę po 40-60 gramų per dieną. Kitais kartais mėsą gali pakeisti žuvimi (be kaulų), pupelėmis, lęšiais ar avinžirniais (pastarieji produktai tinka ir vegetarams bei mėsos kategoriškai nevalgantiems vaikams). Riešutai taip pat tinka, tačiau prisimink, kad jais vaikas gali paspringti, todėl jie turi būti smulkinti. 

Pradžioj duok vaikui švelnesnės virtos arba troškintos mėsos: vištienos, veršienos, triušienos, neriebios kiaulienos. Žiūrėk, kad mėsa būtų minkšta, lengvai kramtoma – vaikai dažnai nemėgsta mėsos, nes pavargsta ją kramtydami. Aviena, riebi kiauliena, antiena ir žąsiena iki 2.5-3.5 metų nerekomenduojama. Kas link žuvų, geriau vaiko nemaitinti didelėmis plėšriomis vandenyno žuvimis – tunu, lašiša, rykliena, nes jose būna daugiau gyvsidabrio.

Angliavandenių gausūs produktai

Bulvių, dribsnių, įvairių grūdų košių, duonos, makaronų, blynelių ir kitų miltinių  patiekalų duok vaikui kasdien kiekvieno pagrindinio maitinimo metu. Dalis užkandžių taip pat gali būti iš  šios produktų grupės. 1-2 metų vaikui  rekomenduojama duoti apie 200 g tokių produktų.

Vaisiai ir daržovės

Tėvai norėtų, kad vaikas valgytų vaisių ir daržovių kuo daugiau, tačiau būtent šiuos produktus vaikui sunkiausia įsiūlyti, ypač daržoves.   Bandyk pateikti jas kūrybingai ir būk atkali – dažnai vaikai paragauja produkto tik po 10 ar 15 karto.

Naujausi komentarai

  1. User has not uploaded an avatar
    Eglūnė prieš 11 mėn.

    Iš tikrųjų pienas trukdo įsisavinti kalcį ir jam virškinti naudojamas kalcis iš organizmo, tai kitaip tariant, jis jį ištraukia. Pieno produktai kas kita, bet jų nereikėtų valgyti su geležies turinčiu maistu, nes ji nebus įsisavinta. Geležies turintį maistą vartoti su C. Taip pat būtų naudingi straipsniai ne vien mėsėdžiams. Na, bet tam yra užsieniniai puslapiai, jais ir naudojuos.

  2. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 11 mėn.

    Eglūnė parašė:
    Iš tikrųjų pienas trukdo įsisavinti kalcį ir jam virškinti naudojamas kalcis iš organizmo, tai kitaip tariant, jis jį ištraukia. Pieno produktai kas kita, bet jų ne…

    Pienas ir pieno produktai yra vienas ir tas pats. Pienas ir pieno produktai trukdo isisavinti kalci.

  3. -Mamute-
    -Mamute- prieš 10 mėn.

    Mano vaikas valgo sausa maista tik desra kotleta ir mesa aplamai. Jokiu bulviu tok grikius ir manu kose. Ir kaip isiulyt ivairu maista

  4. Oka3
    Oka3 prieš 10 mėn.

    Vasarosgaiva parašė:
    Pienas ir pieno produktai yra vienas ir tas pats. Pienas ir pieno produktai trukdo isisavinti kalci.

    ne, ne tas pats, rauginti pvz pieno produktai yra labai naudingi. ir nepamirskit, kad mes dauguma esam uzauge su pieno produktais, ir tevai, seneliai juos vartojame, todel juos ir gerai toleruojame palyginus su tarkim japonais.

    -Mamute- parašė:
    Mano vaikas valgo sausa maista tik desra kotleta ir mesa aplamai. Jokiu bulviu tok grikius ir manu kose. Ir kaip isiulyt ivairu maista

    siulymo budu ;) pleskit savo seimos raciona, isbandykit sveikesnius, daugiau darzoviu turincius patiekalus, tiesiog cia yra pripratimo reikalas, bet neisies tik vaika pripratinti, kad jis valgytu troskintus moliugus, o jus picas (nu cia kaip pavyzdys...), turite visi bendrai pradeti sveikiau ir ivairiau maitintis.

  5. -Mamute-
    -Mamute- prieš 7 mėn.

    Oka3 parašė:
    ne, ne tas pats, rauginti pvz pieno produktai yra labai naudingi. ir nepamirskit, kad mes dauguma esam uzauge su pieno produktais, ir tevai, seneliai juos vartojame…

    Tas ir yra kad visi valgom ta pati maista. Esme ta kad isidedi ir idedi jai ir nera taip kad ka bepagaminsi ta ir valgys to nera... Jei mesa tai viena mesa valgo. Jei troskini ta tik mesa jei sriuba tai ir nevisas valgo. Atrodo idedi skanu ir niekaip.