Vaiko kalbos raida: 2–3 metai (121)

2-3 metukų vaiko klausymo įgūdžiai.
Vaikas jau atpažįsta garsus – pavyzdžiui skambinančio telefono, durų skambučio ir, juos išgirdęs, atitinkamai reaguoja (pvz. ima telefoną ir sako „alio“ ar bėga prie durų).
Vaikas jau gali ilgesniam laikui sutelkti dėmesį, pavyzdžiui, prieš miegą klausytis sekamų pasakėlių.
Ką supranta 2-3 metukų vaikas?
Vaikas supranta vis daugiau būdvardžių – „didelis“, „laimingas“ ir pamažu turi suprasti antonimus – pavyzdžiui, didelis – mažas, karšta – šalta, eiti – stovėti, aukštyn – žemyn ir panašiai.
2-3 metų vaikas jau žino, ką reiškia „ant“, „po“, gali suprasti ir įvykdyti ne tik paprastus nurodymus („Atnešk žaisliuką“), bet ir sudėtingesnius dviejų pakopų paliepimus („Atnešk žaisliuką ir duok sesei“).
Kaip 2-3 metukų vaikas kalba?
Vaiko žodyne ima sparčiai daugėti žodžių, ir, sulaukus trejų, jų gali būti apie 800-1000. Pamatęs pažįstamą daiktą rodo į jį ir sako pavadinimą. Jei vaikas nežino jį sudominusio daikto pavadinimo – klausia („Kas čia?“). Paklaustas, vaikas gali pasakyti savo vardą, amžių, lytį.
Kalbėdamas nuo dviejų žodžių junginių pamažu pereina prie trijų žodžių sakinukų, atsako į paprastus klausimus, pradeda naudoti daugiskaitą, kalboje daugėja veiksmažodžių, atsiranda būtasis, būsimasis laikai, kalbos struktūra įgauna vis daugiau norminės kalbos požymių, gramatika tampa taisyklingesnė.
Dauguma tokio amžiaus vaikų jau gerai taria priebalses t, d, k, g, tačiau vis dar gali kilti keblumų su č, dž. Namiškiai paprastai be vargo supranta, ką sako vaikas, tačiau svetimiems dar gali reikėti „vertėjo“. Dažnai tokio amžiaus vaikai žaisdami pradeda kalbėtis su savimi.
Kaip paskatinti vaiko kalbos raidą?
Kalbėkite trumpais sakiniais, kuriuos vaikas pajėgus suprasti ar pakartoti. Jie turėtų būti 1-2 žodžiais ilgesni, nei tie, kuriais vaikas jau kalba. Vaikas noriau kalbės, jei supras kalbos teikiamą naudą, todėl, jei vaikas ko nors nori, nesistenkite atspėti patys, verčiau perklauskite jo ir leiskite jam pačiam įvardinti savo pageidavimus.
Formuluokite klausimus taip, kad vaikas negalėtų atsakyti tiesiog „taip“ arba „ne“. Pavyzdžiui, vietoj klausimo „Ar nori sausainio?“ geriau klauskite „Ko nori – sausainio ar obuolio?“ arba „Pasakyk man, ko nori?“. Tačiau, jei matote, kad vaikas neranda tinkamo žodžio, nekamuokite jo, verčiau paprašykite parodyti norimą daiktą ir įvardinkite daikto pavadinimą balsu.
Jei vaiką sudomina koks daiktas, papasakokite apie jį plačiau. Pavyzdžiui, jei vaikas rodo į batuką ir sako „Mano batukas“, gali pratęsti: „Taip, tai tavo batukas. Tavo batukas mažas. Aš padėsiu tau apsiauti batukus ir eisime į lauką pažaisti.“
Kalbos, supratimo raidai paskatinti, skaitykite kartu knygeles, kuriose gausu iliustracijų, o sakiniai trumpi ir paprasti: sudėtingiau šiuo atveju nereiškia geriau. Vaiko kalbos raidą taip pat labai skatina bendravimas su kitais vaikais.
O kokia aplinka namie? Gal mato barnius, pykcius? Daug drausminamas yra?
Maniskis kai buvo 2 m tai tik antra zodi buvo ismokes "mama". O taip viska " tete" vadino. Iki 3 m buvo 3 zodziai: mama, tete, jane (batonas). Didzioji dalis pykciu vykdavo del nesusikalbejimo butent.
Tiek kad maniskis be kompleksu, nieko nebijo, visur drasus.