7 žingsniai šeimos savaitės meniu planavimui

Vaikau su tėčių gamina virtuvėje The Faces | Shutterstock.com

Savaitės meniu sudarymas padeda sutaupyti pinigų, nešvaistyti produktų, valgyti sveikesnį ir labiau subalansuotą maistą, o žinant kelias gudrybes tai visai nesudėtinga.

1. Peržiūrėkite, kokių maisto produktų jau turite.

Pradėjus planuoti savaitės meniu reikėtų dėmesingai peržiūrėti šaldytuvo ir spintelių turinį ir į savaitės planą būtinai įtraukti turimus produktus, visų pirma, tuos, kurių galiojimo laikas eina į pabaigą. Sunaudodami tai, ką jau turite išvengsite maisto švaistymo ir sutaupysite pinigų.

2. Patikrinkite parduotuvių skelbiamas akcijas.

Prieš pradėdami planuoti tikslų meniu, patikrinkite parduotuvių internetiniuose puslapiuose skelbiamas akcijas. Atsižvelgę į jas išsirinkite jums ir jūsų šeimai patinkančius produktus, kuriuos galėsite nusipirkti ir panaudoti gamindami suplanuotus patiekalus.

3. Į meniu planavimą įtraukite visą šeimą.

Įvertinę tai ką turite ir tai, ką galite nusipirkti, pradėkite planuoti savaitės meniu (jeigu savaitės meniu atrodo perdėm didelis iššūkis, pradėkite planavimą nuo patiekalų 2-3 dienoms). Planuodami savaitės meniu pasitarkite su kitais šeimos nariais ir į meniu įtraukite jų mėgstamų patiekalų - tai ypač pravartu, jeigu auginate mažuosius nevalgiukus. Pasirinkimo galimybę gavusių, o vėliau ir prie apsipirkimo, maisto ruošos prisidėjusių vaikų apetitas dažnai pagerėja.

4. Į parduotuvę keliaukite tik su pirkinių sąrašu.

Į savaitės meniu įrašykite patiekalus, kuriuos gaminsite pusryčiams, pietums ir vakarienėms. Žinoma, jeigu jūsų šeima nepietauja namuose, šį (ar bet kurį kitą) valgymą praleiskite. Susirašykite šiems patiekalams reikalingus produktus ir išbraukite tuos, kurių jau turite namuose. Likusius produktus įtraukite į pirkinių sąrašą.

Į pirkinių sąrašą įtraukite ne tik pagrindiniams patiekalams reikalingus produktus, bet ir truputį užkandžių, nepamirškite kavos, arbatos, cukraus, aliejaus, prieskonių ir pan. Sąraše turėtų atsidurti ir šeimai reikalingos asmeninės higienos, buitinės chemijos priemonės, augintinių maistas ir visos kitos smulkmenos.

Jeigu į parduotuvę keliaujate su vaikais, rekomenduojame skaityti:

5. Palikite tuščių vietų likučių suvalgymui.

Net ir labai dėmesingai dėliojant meniu bei turint daug patirties jo planavime, lieka įvairių patiekalų likučių. Atsižvelgę į savo šeimos valgymo įpročius ir tai, kiek likučių lieka, planuodami savaitės meniu palikite kelias tuščias vietas, kuomet valgysite prieš tai buvusios pietų ar vakarienės likučius.

6. Arba savaitės pabaigoje gaminkite iš likučių.

Jeigu pagamintų patiekalų likučių lieka visai nedaug arba jeigu gaminant vis atlieka nedideli kiekiai maisto produktų, savaitės pabaigoje susiplanuokite tokius patiekalus, kuriuos galima pagaminti iš jų. Pavyzdžiui, skirtingų daržovių likučiai puikiai tiks troškiniui ar sriubai, o įvairius keptos mėsos ar paukštienos likučius galima sudėti į karštus sumuštinius, ant picos ar panaudoti susuktų lietinių blynų įdarui.

Jeigu likučių nesinori nei valgyti, nei iš jų gaminti, būtinai juos užšaldykite net jeigu liko tik viena ar pusė patiekalo porcijos. Šaldyti likučiai yra tikras išsigelbėjimas dienomis, kuomet tenka susiveržti diržus arba paprasčiausiai nėra ūpo gaminti.

7. Susidarykite mėgstamų patiekalų sąrašą.

Praėjus savaitei su šeimos nariais aptarkite buvusį savaitės meniu ir įvertinkite, kurie patiekalai pasiteisino, o kurie nepatiko, ką galbūt net teko išmesti. Ilgainiui susidarysite šeimos mėgstamiausių patiekalų sąrašą, kuris labai pravers, jeigu pritrūksite idėjų planuodami naujus savaitės meniu.