Šokoladas nėščiųjų mityboje (12)

Nėščioji valgo šokoladą Dean Drobot | Shutterstock.com

Šokoladas – itin pamėgtas nėščiųjų saldumynas, bet juo, kaip ir kitais saldumynais, nėštumo metu reikėtų mėgautis atsargiai.

Kodėl nėštumo metu norisi šokolado?

Nėščiųjų apklausos rodo, kad nėštumo metu dažniausiai norisi saldaus, krakmolingo, baltymingo, riebaus maisto. Mokslininkai nėra tikri, kodėl nėštumo metu moterys nori vienų ar kitų maisto produktų. Manoma, kad įvairius maisto produktų įgeidžius lemia padidėjęs kalorijų ir tam tikrų medžiagų poreikis bei nėštumo hormonai, tačiau yra ir kitų hipotezių.

Konkretus maisto produktų ar patiekalų pasirinkimas labiau siejamas su kultūra. Pavyzdžiui, mums įprasta, kad nėščiosios nori šokolado, o taip pat raugintų agurkėlių, traškučių, bandelių, picos ir kt., o Tanzanijoje atliktas tyrimas parodė, kad besilaukiančios moterys labiausiai nori mangų ir plantanų.

Daugiau apie įvairaus maisto įgeidžius nėštumo metu:

Kuo naudingas šokoladas?

Šokoladas nėštumo metu gali būti naudingas, nes jame yra angliavandenių, riebalų, baltymų, o taip pat geležies, magnio, vario, mangano, cinko, ląstelienos, antioksidantų.

Žinoma, šokoladu reikėtų mėgautis saikingai dėl jo nemažo kaloringumo, jame esančio cukraus ir kofeino. Nėštumo metu reikėtų neviršyti įprastinės mitybos specialistų rekomenduojamos normos, t.y. per dieną suvalgyti iki 20-30 gramų šokolado.

Nėštumo metu šokolado reikėtų visiškai atsisakyti, jeigu sunku palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje, yra nustatytas gestacinis diabetas arba nėščioji priauga per daug svorio.

Kaip išsirinkti kokybišką šokoladą?

Rinkdamiesi šokoladą ar gaminius su šokoladu atkreipkite dėmesį į kelis aspektus, padėsiančius išsirinkti tikrai kokybišką ir sveikatai naudingą produktą:

  • Kuo daugiau kakavos. Daugiausiai naudingų medžiagų yra juodame, karčiame, daug sausųjų kakavos medžiagų turinčiame šokolade. Sausosios kakavos medžiagos žymimos procentais, pavyzdžiui, pieniškame arba prastesnės kokybės kepinių šokolade yra apie 30% kakavos, o kokybiškame juodame šokolade - 70% ir daugiau.
  • Kuo mažiau cukraus. Juodajame karčiame šokolade bus gerokai mažiau cukraus, nei pieniškame arba šokolade su įvairiais priedais.
  • Kuo natūralesnė ir paprastesnė sudėtis. Kokybiškiausi ir sveikatai naudingiausi šokoladai yra gaminami iš kakavos masės, kakavos miltelių, kakavos sviesto ir trupučio cukraus. Vertėtų vengti įvairių emulsiklių, papildomų kvapiųjų medžiagų ir pan. Ypač venkite transriebalų. Tai sveikatai žalingi, perdirbti, natūraliai gamtoje neaptinkami riebalai. Dažnai jie vadinami tiesiog hidrintais riebalais (angl. hydrogenated fats).
  • Šokoladą su priedais valgykite dar saikingiau. Riešutai, džiovinti vaisiai ir uogos, įvairūs kremai ir įdarai, esantys šokolade labai „išpučia“ jo kaloringumą, neretai ir cukraus bei kitų priedų kiekį, todėl tokiais saldumynais mėgaukitės dar saikingiau.
  • Šokolado spalva, tekstūra, kvapas ir skonis. Senas arba netinkamai, svyruojančioje temperatūroje laikomas šokoladas tampa netolygios spalvos, pasidengia balkšvomis dėmėmis, apsiblausia, todėl valgykite tik vienalytės spalvos, blizgų šokoladą. Kokybiškas šokoladas turėtų būti gana tvirtas, lūžti pokštelėdamas, netrupėti. Jis turėtų kvepėti kakava, pašildžius šokoladą tarp pirštų, kvapas turėtų suintensyvėti. Valgant kokybišką šokoladą jis turėtų tirpti burnoje, nesivelti aplink dantis ar gomurį, kuo daugiau šokolade yra kakavos, tuo jis bus kartesnis, net gali būti kiek rūgštokas.

Šokolado alternatyvos

Saikingai valgomas šokoladas gali būti naudingas, tačiau jeigu jo norisi labai dažnai (arba labai daug), pabandykite paragauti sveikesnių šokolado alternatyvų. Be to, kuo nėštumo metu mityba įvairesnė, tuo geriau.

Šokoladiniai desertai

Pasigaminkite gana paprastų, tačiau mažiau kalorijų turinčių desertų:

  • nekaloringą šokoladinį pudingą – šiame gardžiame deserte yra nemažai kalcio;
  • naminius šokoladinius ledus – juos paprasta pasigaminti, jie mažiau kaloringi ir sveikesni už pirktinius.

Šokoladiniai gėrimai

Nėštumo metu drąsiai mėgaukitės kakaviniais gėrimais:

  • kakava – tai puiki šokolado skonio alternatyva kavai;
  • šaltas kakavinis gėrimas, pagamintas iš pieno ir kakavos, puikiai tiks atsigaivinti karštą vasaros dieną.

Vaisiai šokolade

Dar vienas puikus duetas ir desertas „du viename“ – vaisiai ir šokoladas:

  • karštas šokoladas su vaisiais: ištirpdykite šokoladą (arba nusipirkite jau paruošto šokoladinio sirupo), užpilkite šiek tiek jo ant
  • braškių ar bananų ir mėgaukitės šiuo puikiu lengvu desertu;
  • džiovinti vaisiai šokolade. Razinos – puikus desertas: jose daug geležies ir ląstelienos. Jei mėgstamų vaisių šokolade nerasite, desertą galite pasigaminti namuose.

Naujausi komentarai

  1. Blizgutis@
    [email protected] prieš 5 m.

    Mano gaminti šokoladiniai domino

    Kokoso aliejus, medus, kakava, kapoti migdolai, viskas lygiomis dalimis.

  2. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 5 m.

    [email protected] parašė:
    Mano gaminti šokoladiniai domino

    O nesigauna labai riebūs?

  3. Blizgutis@
    [email protected] prieš 5 m.

    millė parašė:
    O nesigauna labai riebūs?

    Ne

  4. juoduke.
    juoduke. prieš 3 m.

    dar reikia paieskot GERO sveiko sokolado.... as jo savo mazajai neduodu, gaminu pati:

    ghee sviestas
    agave sirupas
    ekologiska kakava
    grietine

    i si sokolada sumetu susmulkintus abrikosus (ekologiski naturaliai dziovinti buna tamsios spalvos) sudedu ant kepimo popieriaus ir i saldytuva (saldainius laikau indelyje,kad neprigertu saldytuvo kvapo

    I toki sokolada galima mirkyt ir braskes ir viska ka tik megsta mazieji

  5. juoduke.
    juoduke. prieš 3 m.

    [email protected] parašė:
    Mano gaminti šokoladiniai domino

    graziai ir skaniai atrodo visi sveiki produktai, medaus neperkaitinat?