Sportas nėštumo metu: būtiniausi reikmenys (8)

Nėščia moteris sportuoja ant kilimėlio UvGroup | Shutterstock.com

Sportas nėštumo metu padės pagerinti savijautą, reguliuoti svorį ir geriau pasiruošti artėjančiam gimdymui.

Tiesa, laukiantis gali tekti rinktis kitokius formos palaikymo būdus, negu buvote įpratusi iki nėštumo: tinkamiausios – mažiau intensyvios ir grėsmės nei augančiam pilvui, nei sveikatai nekeliančios sporto rūšys. 

Žingsnius skaičiuojantis prietaisas

Vaikščiojimas – tinkamiausias sportas nėščiajai, o su žingsniamačiu bus lengviau sekti, ar įvykdėte užsibrėžtus tikslus. Be to, žingsniamačiai padeda neprarasti motyvacijos, ypač mėgstančioms pasimuliuoti.

Patogiausia įsigyti ir nuolat dėvėti specialią išmaniąją apyrankę (išmanųjį laikrodį), kuri, be daugybės funkcijų, taip pat skaičiuos žingsnius ir fiksuos pulsą. Tai aktualu norint stebėti, ar sporto metu pernelyg neapkraunama širdis.

Jeigu jau turite įsigijusios, tiks ir specialus žingsniamatis. Tai mini pultelio dydžio prietaisas, skaičiuojantis jūsų nueitus žingsnius.

Jei neturite nė vieno paminėto prietaiso, tiks ir mobilusis telefonas: tereikės atsisiųsti specialią žingsnius skaičiuojančią programėlę. Beje, visuomet išeidamos iš namų sportuoti patikrinkite, ar mobilusis įkrautas, ir būtinai pasiimkite jį su savimi, ypač jei ketinate mankštintis viena.

Sportinė apranga nėščiosioms

Pilvukui sparčiai augant veikiausiai nepavyks įsisprausti į ankstesnes sportines tampres ir marškinėlius, taigi gali tekti ieškoti naujos sportinės aprangos. Ieškokite patogios, pasiūtos iš kokybiškų audinių, neveržiančios nei pilvo, nei krūtinės.

Kita vertus, jei aktyviai nesportuosite, o apsiribosite tik lengvu bėgiojimu ar pasivaikščiojimais, gali pakakti ir laisvalaikio kostiumo.

Sportinė liemenėlė nėščiosioms

Prekyboje galima rasti specialiai nėščiosioms skirtų sportinių liemenėlių, tačiau jų prireiks tik tuomet, jei pasirinkote aktyvią sporto rūšį, pavyzdžiui, bėgimą, arba jei krūtys yra jautrios ir jas reikia tvirčiau prilaikyti.

Kitais atvejais turėtų pakakti ir įprastos sportinės liemenėlės. Rinkitės patogią, minkštą, neveržiančią, plačiomis petnešėlėmis, bet kartu ir tvirtą, gerai prilaikančią liemenėlę, pasiūtą iš orui laidžių, geriausia – natūralių medžiagų.

Atminkite, kad nėštumo metu krūtinė gali padidėti net 1–2 dydžiais, tad jei paskubėjote ir įsigijote įprasto dydžio liemenėlę, ji gali netikti.

Tinkama avalynė sportui nėštumo metu

Kokybiški sportiniai bateliai suteiks stabilumo raiščiams ir sausgyslėms. Pirkdamos naujus sportinius batelius iškart rinkitės šiek tiek didesnius nei paprastai avite: nėštumo metu pėdos patinsta ir išsiplečia.

Kokie turėtų būti kokybiški sportiniai bateliai? Rinkitės elastingus, patvarius, gerai judesius amortizuojančius, būtinai – neslidžiu padu batus. Vidpadis turi atitikti pėdos linkį – tai viena pagrindinių patogių batų savybių. Jei norite išvengti pėdos deformacijų, pavyzdžiui, iššokusio pėdos kauliuko, nykštys bate turi turėti pakankamai erdvės.

Nėščiosios diržas sportui

Nuo trečiojo nėštumo trimestro (kartais – ir anksčiau, jei pilvukas labai didelis) rekomenduojama dėvėti specialų nėščiųjų diržą. Pagrindinė diržo funkcija – tvirtai prilaikyti pilvo raumenis ir suteikti nėščiajai daugiau komforto. Šis diržas padės sumažinti nugaros, pilvo ir kojų apkrovą bei traumų tikimybę.

Jį būtina dėvėti ir sportuojant, tačiau dar besirinkdamos diržą atkreipkite dėmesį, ar su juo bus patogu judėti. Prieš įsigydamos jį galite pasikonsultuoti su gydytoju, kineziterapeutu ar parduotuvės, kurioje parduodami diržai, konsultantais.

Gertuvė sportui

Nėštumo metu labai svarbu gerti daug vandens: Pasaulio sveikatos organizacija nėščiosioms rekomenduoja kasdien suvartoti bent 2,7 l vandens (tai yra kiek daugiau nei 10 standartinių stiklinių).

Sportuojančioms nėščiosioms patariama įsigyti iš saugių medžiagų pagamintą, patogią patikusią gertuvę.

Nėščiosioms būtina ne tik atsigaivinti, bet ir saugotis dehidratacijos, todėl gertuvė turėtų lydėti visur – tiek einant pasivaikščioti, tiek intensyviau sportuojant.

Daugiau apie sportą nėštumo metu skaitykite:

Naujausi komentarai

  1. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 9 m.

    coliuke26 parašė:
    sveikute.nebegiojau,bet kai tik pradejau eit i sale ir uz dienos suzinojau ,kad jau laukiuos:)vakar buvau pas gydytoja,tai sake viska galiu,taip pat ir begiot:)bet ji mano bukles nezino,nes nedare nei nestumo testo,nei kraujo tyrimo,tik spaudima pamatavo,bet as nebegioju:)man baisu kazkaip:)pilatese buvau,uzvakar,tai ten kai kurie pratimai presui,tai ir nzn ar galima

    siaip tai nestukei patariama imptis lengvesniu pratimu, pilstes gerai bet pratimai tui but pritaikyti nestukei, paklausk pilates mokytojos ir ji tau skirs truputi kitokius patimus, o begiot jei nebegiojai iki nestumo, tai nepatartina, vaiksciojimas tau tik. arba lenva ristele. Buk atsargi ir saugok jus abu. O fizinis aktyvumas nestukei gerai aisku jei sveikata leidzia.

  2. coliuke26
    coliuke26 prieš 9 m.

    Papillon parašė:
    siaip tai nestukei patariama imptis lengvesniu pratimu, pilstes gerai bet pratimai tui but pritaikyti nestukei, paklausk pilates mokytojos ir ji tau skirs truputi kitokius patimus, o begiot jei nebegiojai iki nestumo, tai nepatartina, vaiksciojimas tau tik. arba lenva ristele. Buk atsargi ir saugok jus abu. O fizinis aktyvumas nestukei gerai aisku jei sveikata leidzia.

    sveikute,labai aciu,tai as tik lengvai viska,net nzn ar kita menesi eisiu,nes einu per prievarta,nes po darbo tik miegot norisi,labai daug miegu:)o del keletos treniruokliu kuriais galiu naudotis tai man net nelabai ir apsimoka moket tuos pinigelius

  3. SoNNa
    SoNNa prieš 8 m.

    Kaikuriuose Sporto klubuose siuloma aerobika nesciosioms, bandyk pasidometi beto jei namuose sportuoji tai tinka tempimo pratimai - ypac slaunims, peciu linijai, virsutinei nugaros daliai, nes keiciasi svorio centras tai dideja apkrova nugarai, tad ja reikia stiprinti ypatingai

  4. User has not uploaded an avatar
    CemyCemy prieš 1 mėn.

    Aš asmeniškai prieš nėštumą buvau įpratusi sportuoti, su svoriais ir panašiai, bėgioti lengvai ir tempimus daryti. Tačiau dabar bent kol kas gydytoja leido man tik daug vaikščioti...

  5. Linksmosiospedutes
    Linksmosiospedutes prieš 1 mėn.

    CemyCemy parašė:
    Aš asmeniškai prieš nėštumą buvau įpratusi sportuoti, su svoriais ir panašiai, bėgioti lengvai ir tempimus daryti. Tačiau dabar bent kol kas gydytoja leido man tik …

    taip, intensyviau pataria nuo 15 sav. tada saugu.
    gal noresi nuotoliniu budu pasportuot su kineziterapeute?
    as jau pas ja antra nestuma "lankau". pagimdziau 1 labai lengvai. nes buvo labai gerai istreniruoti vidiniai raumenys ir buvo labai geras psichologinis pasiruosimas. tai jei noresi, rasyk, duosiu kontaktus. pora kartu per sav po valanda. inventorius minimalus - gimnastikos kamuolys, gimnastikos juosta ( gumine) ir du svareliai po 1 kg, kuriuos puikiai gali pakeisti vandens buteliukai. iein jogos pratimu, tempimo pratimu. zodziu jegai ir istvermei viskas. apkrova duoda pagal fizini pairengima ir asmenine situacija. zodziu jei ka galima bus pasiskambinti ir pasisneket jei noro bus ;)