Sutrikęs miegas nėštumo metu (34)

mieganti nėščioji Sutrikęs miegas nėštumo metu. iStock.com/Wavebreakmedia

Paskutiniaisiais nėštumo mėnesiais gali darytis vis sunkiau išmiegoti kiaurą naktį, nes akivaizdžios ir ne tokios akivaizdžios priežastys neleidžia kietai įmigti.

Kodėl nėštumo metu sutrinka miegas ir kaip jį pagerinti?

Sutrikęs miegas yra vienas dažniausių nėščiųjų nusiskundimų. Miego kokybė suprastėja dėl keleto priežasčių, kurias galima (bent šiek tiek) suvaldyti.

Knarkimas

Gali būti, kad tai nutiks pirmą kartą jūsų gyvenime. Dėl to kalti nėštumo hormonai – dėl jų poveikio jūsų kvėpavimo takai truputį susiaurėja ar yra iš dalies blokuojami - todėl atsiranda knarkimas.

Ką daryti? – Miegokite ant šono ir naudokite kiek aukštesnę pagalvę, kad galva būtų truputį aukščiau.

Rėmuo ir kylančios rūgštys

Rėmuo ir kylančios rūgštys – labai dažnas nėštumo palydovas. Šis itin nemalonus simptomas gali trukdyti užmigti.

Ką daryti? – Pasikiškite po galva ir krūtine aukštesnę (ar papildomą) pagalvę.

Dažnas kėlimasis į tualetą

Dažnas šlapinimasis yra vienas pirmųjų nėštumo požymių, kuris lydės visą nėštumą. Dažnas kėlimasis naktimis gali išties varginti ir trikdyti miegą.

Ką daryti? – Venkite gerti kelias valandas prieš miegą.

Kojų mėšlungis nėštumo metu

Kojų mėšlungis išblaško net saldžiausią miegą. Mėšlungis traukia todėl, kad kojų raumenys „protestuoja“ prieš papildomą svorį. Mėšlungis taip pat gali kamuoti dėl magnio ir kitų mikroelementų stokos, suprastėjusios kraujotakos kojose, hormonų pokyčių.

Ką daryti? – Mėšlungio skausmą greičiau numalšinsite ištiesdama koją. Tempkite kulną į priekį, o kojų pirštus lenkite į save: tai skausminga, bet tempimas padeda mėšlungį atleisti greičiau, tempimą reikėtų išlaikyti apie 30 sekundžių. Švelniai pamasažuokite koją. Rytais rąžykitės atsargiai, kad mėšlungis nepasikartotų. Valgykite daug magnio turinčius maisto produktus (tamsiai žalios spalvos lapines daržoves, bananus, riešutus ir kt.), pasitarkite su gydytojų dėl maisto papildų nėščiosioms vartojimo.

Neramių kojų sindromas

Apie 20% visų besilaukiančiųjų paskutiniais nėštumo mėnesiais susiduria su neramių kojų sindromu. Kojos dilgčioja, jos nevalingai trūkčioja, jas niežti, degina. Nemalonūs pojūčiai sustiprėja vakare ir naktį, todėl nukenčia miegas. 

Ką daryti? - NKS gali kilti dėl geležies trūkumo, tad vertėtų pasitikrinti ir nurodžius gydytojui vartoti geležies papildus. Jeigu NKS kilo dėl kitų priežasčių, gali padėti kavos atsisakymas, blauzdų masažas, kojų kompresai, mankšta, atsipalaidavimas, miego režimo laikymasis.

Nepatogios miego pozos

Nėštumo metu patogiai įsitaisyti lovoje yra vis sunkiau tiek dėl jautresnės krūtinės, tiek dėl augančio pilvuko.

Ką daryti? – Miegokite ant šono sulenkusi kelius ir tarp kelių pasidėjusi pagalvę. Kai kurios moterys teikia pirmenybę specialioms kūno ilgio „nėščiųjų pagalvėms“, kurias galima apglėbti visu kūnu. Kartais padeda ir pagalvėlė, pakišta po pilvu. Nors miegoti ant kairiojo šono yra geriausia (be visų kitų dalykų, tai pagerina kraujo ir maistinių medžiagų pritekėjimą į placentą), nieko neatsitiks, jei patogumo dėlei išnaudosite visas miego pozas nėštumo metu, jas tarpusavyje kaitaliosite.

Naktinis prakaitavimas

Gali nutikti, kad nėštumo metu nubusite išpilta prakaito: tai lemia pakitusi medžiagų apykaita, hormonai ir padidėjęs svoris.

Ką daryti? – Deja, stebuklingo būdo išvengti prakaitavimo, nėra. Stenkitės, kad miegamajame kambaryje būtų vėsu, dėvėkite natūralaus pluošto, gerai prakaitą sugeriančius ir orą praleidžiančius naktinius marškinius (medvilninius, lininius). Venkite sintetinių audinių, kurie sulaiko prakaitą, nes dėl to gali pradėti jausti drėgmę ir šaltį.

Susiję straipsniai

Kaip nėštumas negrįžtamai pakeičia moters kūną?

Ko gero, esame girdėjusios, kad po nėštumo moteris niekada nebebūna tokia pat, kaip anksčiau. Dažniausiai taip kalbama apie psichologinius pokyčius.

9 nėštumo mėnuo: kaip išsimiegoti?

Nėštumo metu išsimiegoti nėra lengva, juolab jei nėštumas siekia paskutinį – 9-ąjį – mėnesį. Pilvukas – didelis, apsiversti sunku.

Moters kūnas po nėštumo: atsakymai į pagrindinius klausimus

Tai ta pati tu... bet kitokia. Kaip susitaikyti su fiziniais kūno pokyčiais, kuriuos sukelia nėštumas?

Naujausi komentarai

  1. User has not uploaded an avatar
    Alina31 prieš 1 m.

    Pas mane dabar su miegu išvis kazkas nenormalaus, be 2-3h nakties neužmiegu 🙈, keliuosi apie 11-12h. O miegoti pradedu vakare norėti labai anksti 🙈, bandžiau kažkada užmigti kada jau pradėjo imti miegas, ir tai pabudau po poros valandų ir uzmigau vistiek 3h 🙈

  2. User has not uploaded an avatar
    G. G. prieš 1 m.

    Mano tik 7 savaitė. Negaliu užmigti vakare, o dieną atrodo užmigsiu stovėdama. 😅

  3. donata.si
    donata.si prieš 5 mėn.

    Dar tik pati pradžia-7 savaitė, o aš blūdiju naktim... Kad ir dabar, 4:25 val.,bet aš jau nebemiegu ir valanda laiko vartausi. Gal geriat ką nors, papildus kokius?

  4. Cavy
    Cavy prieš 5 mėn.

    Nepaguosiu 😅 turbūt nėra nakties, kad išmiegočiau kaip "kirvis".
    Mes stiprios, atkentėsim visą periodą. Bus geriau 🤗

  5. leila123
    leila123 prieš 5 mėn.

    G. G. parašė:
    Mano tik 7 savaitė. Negaliu užmigti vakare, o dieną atrodo užmigsiu stovėdama. 😅

    Su abiem nėštumais užmigdavau +-2 val, o 7 jau atsikėlus, ar net anksčiau. Skirtumas, kad jaučiausi dieną gerai.
    Naktis panaudojau pasiruošimui, info skaitymui, namų remonto visokioms detalių paieška ir tt. Matyt organizmas tiesiog ruošėsi mažiau miegot