Sutrikęs miegas (28)

Sutrikęs miegas nėštumo metu. Sutrikęs miegas nėštumo metu. iStock.com/Wavebreakmedia

Paskutiniaisiais nėštumo mėnesiais gali darytis vis sunkiau išmiegoti kiaurą naktį. Akivaizdžios ir ne tokios akivaizdžios priežastys neleidžia tau kietai įmigti. Nustebsi, bet:

Gali pradėti knarkti. Gali būti, kad tai nutiks pirmą kartą tavo gyvenime. Dėl to kalti nėštumo hormonai – dėl jų poveikio tavo kvėpavimo takai truputį susiaurėja ar yra iš dalies blokuojami.

Ką daryti? – Miegok ant šono ir truputį aukščiau padėk galvą.

Rėmuo ir kylančios rūgštys gali trukdyti užmigti.

Ką daryti? – Pasikišk po galva ir krūtine aukštesnę (ar papildomą) pagalvę.

Dažni vizitai į tualetą gali išties įsipykti ir trikdyti miegą.

Ką daryti? – Venk gerti kelias valandas prieš miegą.

Mėšlungis, sutraukiantis koją, išblaško net saldžiausią miegą. Mėšlungis traukia todėl, kad kojų raumenys protestuoja prieš papildomą svorį.

Ką daryti? – Mėšlungio skausmą greičiau numalšinsi ištiesdama koją. Tempk kulną į priekį, o kojų pirštus lenk į save. Skauda, bet taip mėšlungį atleidžia greičiau. Švelniai pamasažuok koją. Rytais rąžykis atsargiai, kad mėšlungis nepasikartotų.

Vartaisi, nerasdama patogios padėties miegui.

Ką daryti? – Miegok ant šono sulenkusi kelius ir tarp kelių pasidėjusi pagalvę. Kai kurios moterys teikia pirmenybę specialioms kūno ilgio „nėščiųjų pagalvėms“, kurias gali apglėbti visu kūnu. Kartais padeda ir pagalvėlė, pakišta po pilvu. Nors miegoti ant kairiojo šono yra geriausia (be visų kitų dalykų, tai pagerina kraujo ir maistinių medžiagų pritekėjimą į placentą), nieko neatsitiks, jei patogumo dėlei pakaitomis miegosi tai ant kairiojo, tai ant dešiniojo šono.

Naktį pabundi išpilta prakaito. Gana įprasta, kad besilaukianti moteris vidury nakties sukaista. Tai lemia pakitusi medžiagų apykaita, hormonai ir svoris.

Ką daryti? – Stenkis, kad miegamajame kambaryje būtų vėsu, nusivilk visus nereikalingus drabužius, palik tik svarbiausius – nėščiosios liemenėlę ir diržą, prilaikantį tavo augantį pilvuką. Na, galbūt dar kojines, jei esi iš tų, kurioms visada šąla kojos. Šalia lovos visada turėk chalatą ir šlepetes, kad naktį eidama į tualetą neperšaltum.

Išlipti iš lovos yra sunkiau nei kada nors anksčiau.

Ką daryti? – Pasiversk ant šono prie pat lovos krašto, nuleisk kojas žemyn ir rankomis padėk sau atsisėsti, tuomet atsistok.

Patarimas: Dėvėk natūralaus pluošto, gerai prakaitą sugeriančius ir orą praleidžiančius naktinius marškinius (medvilninius, lininius). Venk sintetinių audinių, kurie sulaiko prakaitą, nes dėl to gali pradėti jausti drėgmę ir šaltį.

Naujausi komentarai

  1. Neegzistuojantis vartotojas
    prieš 4 m.

    Sveikos. Man irgi sunku su tuo miegu. Nors einu miegoti apie 22-23h, vistiek atsikeliu tik kitą dieną apie 13h ir man labai sunku atsikelti, nes jei anksti ryte ir atsikeliu, tai paskui vaikštau visa ištinus ir mieguista. Nežinau net ką daryti...

  2. Meletele
    Meletele prieš 4 m.

    O man visiskai kitaip.Miegot einu jau 9-10 vakare,o pribundu labai anksti.Labiausiai nervina tokie dalykai savaitgali,kai atrodo galetum ismiegot ilgai,tai ne -
    8 akys dideles ir pilvuzas valgyt praso.

  3. Lullu
    Lullu prieš 1 m.

    o man siuo metu labai sunku su miegu.. jau visa savaite naktimis bludinu.. neina uzmigti, o kai uzmiegu greit pabundu ir akys stacios nors tu ka. O suprantu, kad siuo metu itin reiktu kokybiskai miegoti.. atrodo kaip buciau pries menesi atsimiegojus, kai labai trauke visa para miegas, dabar visiskai atvirksciai.. gal yra kazkokiu budu ismiegoti ramiai nakti?..

  4. Sraigutė
    Sraigutė prieš 1 m.

    Lullu parašė:
    o man siuo metu labai sunku su miegu.. jau visa savaite naktimis bludinu.. neina uzmigti, o kai uzmiegu greit pabundu ir akys stacios nors tu ka. O suprantu, kad si…

    Sveika,mane irgi kamuoja ta pati problema,vakar ejau i vaistine,galvojau gal kokiu arbatu pasiulys,bet sake pacioje pradzioje isvis nieko negalima,tai reiks klausti gines gal ka patars..

  5. muzikante
    muzikante prieš 1 mėn.

    dar tik 18 sav bet miegu lb lb prastai..IR karstis musa,ir nerandu tinkamos pozos miegoti,tai pastoviai nuo vyro kaldra traukiu ir kisu tarp koju Tai mastau jau apie nesciosios pagalve