Kaip po gimdymo pasikeis kūnas (431)

Kūnas po gimdymo

Net jei sąrėmiai truko neilgai ir pagimdėte greitai ir lengvai, reikės šiek tiek laiko, kol vėl jausitės esanti tokia kaip anksčiau.

Juk nėštumas tęsėsi net devynis mėnesius, tad ankstesnių formų atgauti per vieną naktį yra neįmanoma.

Atsistatymą po gimdymo lemia daug dalykų, tarp jų ir nėštumo metu priaugtas svoris, odos elastingumas, raumenų tonusas.

Kaip kūnas keisis po gimdymo

Svoris po gimdymo

Svoris pradės kristi praktiškai iš karto po gimdymo, tačiau kiek užtruks, iki kūnas atgaus iki nėštumo buvusias formas – nėštumo pilvukas pūpsos ilgiau nei norėtųsi.

Dauguma moterų po gimdymo palengvėja maždaug 5,5 kg (3–4 kg sveria kūdikis, nuo 400 g iki beveik kilogramo sveria placenta, dar apie pusę kilogramo sudaro kraujas ir vaisiaus vandenys).

Mažėjant skysčių kiekiui kūne, iki pirmosios savaitės pabaigos turėtų nukristi dar 1,5–2 kg.

Tačiau jei nėštumo metu priaugote daugiau kilogramų nei rekomenduojama, greičiausiai prireiks šiek tiek laiko. Tiesa, žindančioms numesti papildomas kilogramus seksis geriau, nei nežindančioms.

Išskyros po gimdymo

4–6 savaites po gimdymo bus pogimdyminių išskyrų, vadinamų lochijomis. Gimus kūdikiui, atkrintančiosios plėvės audinio gabalėliai kartu su krauju ir gleivėmis pasišalins iš organizmo.

Iš pradžių bus daugiau kraujo ir krešulių, išskyros bus raudonos spalvos, panašios į menstruacinį kraujavimą. Vėliau išskyrų spalva pamažu šviesės: jos taps rusvos, o dar vėliau, prieš pat pabaigą, – baltos ar gelsvos.

2-3 dienas po gimdymo galite jaustis maudimą, spazmus – jie atsiranda, nes gimda po gimdymo traukiasi, mažėja. Tai yra normalu, jei skausmai nėra labai intensyvūs. 

Žindymas ir čia padės atsistatyti greičiau: žindant gimda susitrakia, išsivalo, ir sugyja greičiau.

Krūtinė po gimdymo

Krūtų pokyčius pastebėsite dar iki gimdymo. Po gimdymo didžiausias pokytis bus tas, kad krūtyse besigaminantis priešpienis pamažu pradės keisti tikrasis pienas.

Pirmosiomis žindymo dienomis, kol susireguliuos pieno gamybos apimtys, svarbu išvengti krūtų persipildymo ir pieno užsistovėjimo, kas gali baigtis mastitu.

Ženklas, kad krūtys yra persipildžiusios, yra tempimas, kartais net skausmingas. Artėjant žindymui, net jei krūtys nėra persipildžiusios, galite jausti lengvą padilkčiojimą. 

Emocijos po gimdymo

Emocijos po gimdymo nuolat keisis. Pirmąsias 2–3 savaites po gimdymo 60–80% naujai iškeptų mamų patiria būseną, vadinamą „pogimdyminiu motinystės liūdesiu“ (tai nėra tas pat, kas pogimdyminė depresija!).

Galite pastebėti, jog tapote paniurusi ir verksminga, negalite užmigti, neturite jėgų, jaučiate nerimą arba jaučiatės tarsi įkliuvusi į spąstus. Galite tapti irzli, nervinga ar pulti į paniką, kad nesugebėsite atlikti naujų – mamos – pareigų.

Gera žinia yra ta, kad šis emocinis nestabilumas dingsta per 2–4 savaites. Pasišalinus placentai ir užsidarius „hormonų fabrikui“, hormonų lygiai organizme labai staigiai pasikeičia – kaip tik šis staigus pokytis yra tokios būsenos priežastis

Kaip greičiau atsigauti po gimdymo

  • Miegokite tuomet, kai miega kūdikis. Šio patarimo nėra lengva laikytis, tačiau jis tikrai padeda.
  • Prašykite norinčius aplankyti vizitą atidėti, ribokite "atvirų durų" valandas.
  • Aidami miegoti išjunkite telefono garsą. Jei gyveni didesnėje šeimynoje, ant kambario durų gali pakabinti lentelę „Mes miegame“. Šeimos nariai žinos, kad šiuo metu jūsų trukdyti nevalia.
  • Valgykite sveiką, subalansuotą maistą.
  • Gerkite daug skysčių. Venkite alkoholio (ypač jei žindote), gazuotų saldžių gėrimų, gėrimų su kofeinu.
  • Nesikuklinkite ir priimkite pasiūlymus pagelbėti su namų ruoša, pagaminti valgį, prižiūrėti kūdikį ir pan. Jei niekas nesisiūlo – paprašykite pati. Tai gali būti sunku, ypač jei nesate pratusi to daryti, bet patikėkite – dauguma artimųjų ir draugų nori padėti, tad jausis pamaloninti, jei to paprašysite. Jei dėl kokių nors priežasčių nesulaukiate nemokamos pagalbos, bent retkarčiais pasisamdykite auklę, namų šeimininkę ar kokį kitą pagalbininką.
  • Neužsisklęskite savyje. Pokalbiai apie gimdymo potyrius ir gyvenimo pokyčius atsiradus naujagimiui su draugais, artimaisiais ir kitomis mamomis padeda susidoroti su naujais iššūkiais. 

Kreipkitės į gydytojus, jeigu:

  • Turite keisti įklotus kas valandą – tai gali būti pogimdyminio kraujavimo ženklas.
  • Jaučiate į gripą panašius simptomus – tai gali būti mastito (pūlingo krūties liaukos uždegimo) požymis.
  • Yra kokių nors infekcijos požymių arba jaučiate skausmą cezario pjūvio, tarpvietės įkirpimo (epiziotomijos) ar įplyšimo vietose.
  • Negalite užmigti net tuomet, kai kūdikis miega, kyla noras pakenkti kūdikiui, verkiate kelias dienas iš eilės arba apima panikos priepuoliai – tai gali būti pogimdyminės depresijos požymiai.

Naujausi komentarai

  1. Bianka
    Bianka prieš 1 sav.

    ankata parašė:
    idomu kaip tas krutis reiktu prisiziureti, kad nesubliukstu?

    Jei labai stipriai nebuvo išdidėję, tai nebus labai ir subliuškę, o geriausias būdas pastangrinti vėl - sportas, pratimai specialiai krūtinės raumenims arba plastinės operacijos, apie kitus būdus dar neteko girdėti...

  2. Ieva trenerė
    Ieva trenerė prieš 1 sav.

    ankata parašė:
    idomu kaip tas krutis reiktu prisiziureti, kad nesubliukstu?

    taip kaip ir prieš tai rašė pirmoji priemonė yra sportas ir spec mankštos, konkrečiai ką daryti priklauso nuo pačios krūtinės. būna kad joks sportas nebepadės, lieka tik chirurgija arba susitaikymas su kūno pokyčiais.

  3. Bianka
    Bianka prieš 1 sav.

    Sportas iš esmės labai gerai po gimdymo, kai jau galima - kūnas formas atgauna, nugaros raumenys sutvirtėja ir neskauda nugaros, o po nėštumo dažna bėda nugaros skausmas ir t. t. 🙂

  4. Ieva trenerė
    Ieva trenerė prieš 1 sav.

    Bianka parašė:
    Sportas iš esmės labai gerai po gimdymo, kai jau galima - kūnas formas atgauna, nugaros raumenys sutvirtėja ir neskauda nugaros, o po nėštumo dažna bėda nugaros ska…

    Taip tik skubėti ir persitengti nereikia, prieš pradedant sportuoti, ypač prabėgus nedaug laiko po gimdymo verta pasitarti su daktare.

  5. Bianka
    Bianka prieš 1 sav.

    Ieva trenerė parašė:
    Taip tik skubėti ir persitengti nereikia, prieš pradedant sportuoti, ypač prabėgus nedaug laiko po gimdymo verta pasitarti su daktare.

    Tai taip, kaip ir minėjau, kai jau galima 🙂 po natūralaus paprastai po 6savaičių, o po cp po 3 mėn, bet prieš tai žinoma reik pasirodyt gydytojai 🙂




Skelbimai

14,00 €
29 | 18,3 cm
8,00 €
39 | 25,3 cm | 5½ - 6