Kaip po gimdymo pasikeis kūnas (403)

Kūnas po gimdymo

Net jei sąrėmiai truko neilgai ir pagimdei greitai ir lengvai, reikės šiek tiek laiko, kol vėl jausiesi esanti tokia kaip anksčiau. Atmink, kad nėštumas tęsėsi net devynis mėnesius, ir tu negali per vieną naktį atgauti ankstesnės formos (tiek fizinės, tiek emocinės).

Ko tikėtis iš kūno:

  • Svoris pradės kristi praktiškai iš karto. Nors tam, kad numestum priaugtus kilogramus, greičiausiai prireiks šiek tiek laiko, dauguma moterų po gimdymo palengvėja maždaug 5,5 kg (3–4 kg sveria kūdikis, nuo 400 g iki beveik kilogramo sveria placenta, dar apie pusę kilogramo sudaro kraujas ir vaisiaus vandenys). Tačiau šiek tiek užtruks, kol kūnas atgaus iki nėštumo buvusias formas, – nėštumo pilvukas pūpsos ilgiau nei norėtųsi. Mažėjant skysčių kiekiui tavo kūne, iki pirmosios savaitės pabaigos turėtų nukristi dar 1,5–2 kg.
  • 4–6 savaites po gimdymo bus pogimdyminių išskyrų, vadinamų lochijomis. Gimus kūdikiui, atkrintančiosios plėvės audinio gabalėliai kartu su krauju ir gleivėmis pasišalins iš organizmo. Iš pradžių, kai bus daugiau kraujo, jos bus raudonos spalvos, panašios į menstruacinį kraujavimą. Vėliau jų spalva pamažu šviesės: jos taps rusvos, o dar vėliau, prieš pat pabaigą, – baltos ar gelsvos.
  • Tavo emocijos nuolat keisis. Pirmąsias 2–3 savaites po gimdymo 60–80% naujai iškeptų mamų patiria būseną, vadinamą „pogimdyminiu motinystės liūdesiu“ (tai nėra tas pat, kas pogimdyminė depresija!). Gali pastebėti, jog tapai paniurusi ir verksminga, negali užmigti, neturi jėgų, jauti nerimą arba tau ima atrodyti, kad pakliuvai į spąstus. Gali pasikeisti apetitas – valgyti gali norėti daugiau ar mažiau nei paprastai, gali pasidaryti irzli, nervinga ar imti manyti, kad nesugebėsi atlikti naujų – mamos – pareigų. Gera žinia yra ta, kad šis emocinis nestabilumas dingsta per 2–4 savaites. Pasišalinus placentai ir užsidarius „hormonų fabrikui“, hormonų lygiai organizme labai staigiai pasikeičia – kaip tik šis staigus pokytis yra tokios būsenos priežastis.
     

Skambink tave prižiūrinčiam gydytojui, jeigu:

  • turi keisti įklotus kas valandą – tai gali būti pogimdyminio kraujavimo ženklas;
  • jauti į gripą panašius simptomus – tai gali būti mastito (pūlingo krūties liaukos uždegimo) požymis;
  • yra kokių nors infekcijos požymių arba jauti skausmą cezario pjūvio, tarpvietės įkirpimo (epiziotomijos) ar įplyšimo vietose;
  • negali užmigti net tuomet, kai kūdikis miega, tau kyla noras pakenkti kūdikiui, be paliovos verki kelias dienas iš eilės arba tave apima panikos priepuoliai – tai gali būti pogimdyminės depresijos požymiai.
     

Kaip greičiau atsigauti po gimdymo:

  • Miegok tuomet, kai miega kūdikis. Šio patarimo nėra lengva laikytis, tačiau jis tikrai padeda.
  • Nepriiminėk daug lankytojų ir praleisk su jais kuo mažiau laiko. Išsijunk telefoną, kai eini miegoti, o jei gyveni didesnėje šeimynoje, ant kambario durų gali pakabinti lentelę „Mes miegame“. Šeimos nariai žinos, kad šiuo metu tavęs trukdyti nevalia.
  • Valgyk sveiką, subalansuotą maistą.
  • Gerk daug skysčių. Venk gėrimų su kofeinu, alkoholiu ir gazuotų saldžių gėrimų.
  • Nesikuklink ir priimk pasiūlymus pagelbėti atlikti namų ruošą, pagaminti valgį, prižiūrėti kūdikį ir pan. Jei niekas nesisiūlo – paprašyk pati. Tai gali būti sunku, ypač jei nesi pratusi to daryti, bet patikėk – dauguma artimųjų ir draugų nori padėti, tad jausis pamaloninti, jei to paprašysi. Jei dėl kokių nors priežasčių nesulauki nemokamos pagalbos, bent retkarčiais pasisamdyk auklę, namų šeimininkę ar kokį kitą pagalbininką, kad turėtum pertraukėlę.
  • Neužsisklęsk savyje. Pokalbiai apie gimdymo potyrius ir gyvenimo pokyčius atsiradus naujagimiui su draugais, artimaisiais ir kitomis mamomis padeda susidoroti su naujais iššūkiais.
     

Naujausi komentarai

  1. User has not uploaded an avatar
    Vikuliukas11 prieš 3 mėn.

    Ladybird05 parašė:
    Per nestuma priaugau 9kg, visi jie nukrito per pirma menesi. Kadangi mano mazyle buvo alergiska gliutenui ir pieno produktams, teko man maitintis be siu produktu, o…

    Dekoju

  2. akvile84
    akvile84 prieš 3 mėn.

    Su pirmu priaugau 12,nukrito per mėnesį maždaug, sportuoti pradėjau namie po 1,5men, kai sugijo siūlės, į universitetą grįžau po 5sav dieną per savaitę (neakivaizdžiai), į kirpyklą iseidavau taip pat nusitraukusi pieno (dar uzsaldydavau į priekį).
    Šįkart priaugau 11,per 10dienu jau minus 3nuo priesnestuminio svorio, apie sportą dar visai minčių neturiu, nes šįkart sukarpe dar daugiau nei pirmą kartą ir gyjimo procesas kur kas sunkesnis, grąžintis galėčiau ir dabar vyrui palikus pienelio, bet dar neskubu, nes mažylė be ritmo jokio kol kas, man sunku sėdėti, be to ir tėvelis dirba. O į soliariumą niekad nevaikšciojau

  3. User has not uploaded an avatar
    naujamama2017 prieš 2 mėn.

    man jau 5 mėnuo po gimdymo, liko 3 kg ir juos numesti sunku, nes reikia valgyti, kad nedingtų pienas
    man praplatėjo klubai ir pečiai, kaba pilvas, nežinau kaip bus su krūtine.. dabar man pučia pilvą nuo produktų, kuriuos anksčiau galėdavau laisvai valgyti, ar galėjo pasikeisti kažkas ar čia laikina? Taip pat pradžioje po gimdymo dariau kėgelio pratimus ir lyg laikydavau šlapimą, o dabar nebe! ką daryti? o galiausiai ir iš makšties irgi oras eina.. toks garsas lyg bezdėčiau, taip žiauru kas pasidarė su kūnu.. ar čia laikina?

  4. Silvija84 prieš 2 sav.

    naujamama2017 parašė:
    man jau 5 mėnuo po gimdymo, liko 3 kg ir juos numesti sunku, nes reikia valgyti, kad nedingtų pienas

    Viskas laikina, tikrai nesijaudink. Vienų kūnas greitai grįžta į pradinę būseną, kitoms - lėčiau. Bet grįžta, reikia tik laiko ir šiek tiek pastangų. Kėgelio pratimai dabar tikrai gera mintis. Stebėk save, nuo ko pučia pilvą, ir venk tų produktų, nes vadinasi jie šiuo metu tau netinka. Pienas dingtų ne nuo mažesnio valgymo kiekio, o tada, jei retintum žindymą. Žindyk, gerk daug vandens ir pienas tikrai tikrai nedings.

  5. Mimm
    Mimm prieš 2 sav.

    naujamama2017 parašė:
    man jau 5 mėnuo po gimdymo, liko 3 kg ir juos numesti sunku, nes reikia valgyti, kad nedingtų pienas

    Dėl to oro paguosti noriu.. nes man po pirmo gimdymo irgi taip buvo. Jau buvau visa supanikavusi, kad taip liks visam laikui. Tiesiog reikėjo ilgiau viskam susitraukti, atsistatyti, nes labai stipriai plyšau.. žinokit dabar nieko panašaus nėra, nors ir antrą vaikutį pasigimdžiau per tą laiką. Daugiau optimizmo!