Nerimas nėštumo metu (147)

Nerimas nėštumo metu Prostock-studio | Shutterstock.com

Dauguma moterų, ypatingai laukiančių pirmojo kūdikio, daugiau ar mažiau nerimauja: dėl gimdymo, dėl būsimo kūdikio sveikatos ar dėl to, kaip jis pakeis šeimos gyvenimą.

Kodėl nėštumo metu jaučiamas nerimas?

Nerimauti nėštumo yra įprasta ir normalu, kadangi tiek nėštumas, tiek naujagimio atėjimas į pasaulį patys savaime yra reikšmingi įvykiai, o kur dar po jų sekantys gyvenimo pokyčiai.

Nerimo nėštumo metu priežastys yra skirtingos: vienos moterys nerimauja dėl paties nėštumo fakto, pavyzdžiui, jeigu nėštumas buvo neplanuotas. Kitas gąsdina jų sveikatos būklė (ypač jeigu nėštumas nėra labai lengvas ir kamuoja stiprus pykinimas, pasireiškia nėščiųjų anemija, diabetas ar kt.), besikeičiantis kūnas. Trečios svarsto, ar jos sugebės tinkamai pasirūpinti naujagimiu, kaip pasikeis jų santykiai su vyru arba kaip vaiką priims vyresnieji broliukai bei sesutės.

Nerimą nėštumo metu sustiprina pasikeitusi hormonų koncentracija, padidėjęs moters jautrumas, miego stoka (ypač nėštumo pabaigoje, kuomet dėl fizinių kūno pokyčių gerokai suprastėja nėščiosios miego kokybė), dažnai prastesnė fizinė savijauta, juntamas nuovargis, silpnumas ir pan.

Kaip numalšinti nėštumo metu kylantį nerimą?

Siekiant jaustis ramiau reikėtų, visų pirma, pagalvoti apie nerimo priežastis. Pavyzdžiui, jeigu nerimaujate, nes jaučiate gąsdinančius arba jums nesuprantamus simptomus, susijusius su jūsų ar besivystančio vaikelio sveikata, nėštumo eiga, būtinai nedelsiant kreipkitės į gydytoją.

Dauguma nėštumo metu juntamų ir nerimą galinčių sukelti simptomų (pavyzdžiui, nugaros skausmas, pilvo skausmas arba maudimas, pasunkėjęs kvėpavimas ir kt.) yra visiškai normalūs, susiję su kūne vykstančiais pokyčiais. Nepaisant to, verčiau vieną kartą pasikonsultuoti su gydytoju, nei valandų valandas kamuoti save, o kartu ir mamos emocijas puikiai jaučiantį vaikelį.

Jeigu negalite įvardinti konkrečių nerimo priežasčių, nerimas kyla dėl jūsų emocinės būsenos arba natūralių kūne vykstančių pokyčių, pabandykite pasinaudoti šiais, daugeliui būsimų mamų padedančiais patarimais:

  • Domėkitės jūsų kūne vykstančiais pokyčiais, gimdymo eiga, naujagimio auginimo ypatybėmis. Skaitykite knygas, straipsnius, žiūrėkite laidas, lankykitės paskaitose, užsiėmimuose. Daugelis nėščiųjų jaučiasi geriau ir ramiau įgavusios daugiau žinių.
  • Reguliariai lankykitės pas gydytoją ir nebijokite klausti jus neraminančių klausimų.
  • Užsiimkite mėgstama veikla: skaitykite knygas, megzkite, gaminkite maistą, darykite bet ką, kas padeda užsimiršti ir nukreipti mintis.
  • Ieškokite paramos: pasikalbėkite su vyru, šeimos nariais, draugėmis. Jei norite išlikti anonimiška, išbandykite „Tėvų Darželio“ forumą.
  • Mankštinkitės – ilgi pasivaikščiojimai, joga nėščiosioms ne tik stiprina kūną, bet ir padeda atsipalaiduoti.
  • Paišlaidaukite nėščiųjų masažui arba paprašykite vyrą pamasažuoti nugarą – jam tai bus puiki proga padaryti ką nors malonaus jums ir judviejų vaikeliui.
  • Nuolat priminkite sau, kad moterys vaikus gimdo jau milijonus metų ir jūsų kūnas žino, ką daryti.

Kada reikia kreiptis į gydytoją dėl nerimo nėštumo metu?

Nerimas nėštumo metu yra normalus tol, kol jis neužgožia kitų emocijų, netampa labai didele ar net visa apimančia gyvenimo dalimi ir kol gebate pati su juo susitvarkyti.

Į gydytoją (visų pirma, šeimos arba jūsų nėštumą prižiūrintį) reikėtų kreiptis, jeigu nerimas labai pablogina jūsų fizinę ir emocinę savijautą, menkina gyvenimo kokybę, kenkia jūsų santykiams su aplinkiniais. Pasikonsultuoti su specialistais būtina, jeigu „paprastas“ nerimas ima stiprėti ir virsta panikos atakomis arba jeigu juntate depresyvias nuotaikas.

Rizikos faktoriai, galintys paaštrinti nėštumo metu juntamą nerimą:

  • Prieš tai (nebūtinai nėštumo metu) pasireiškusios panikos atakos, depresija ar kitos psichikos ligos, sutrikimai;
  • Artimiesiems nustatytos panikos atakos, depresija ar kitos psichikos ligos, sutrikimai;
  • Neplanuotas ir/arba nepageidaujamas nėštumas;
  • Sudėtinga nėštumo eiga;
  • Prieš tai buvęs nėštumas ir/arba gimdymas buvo komplikuotas;
  • Sudėtingi, įtempti santykiai arba skyrybos su kūdikio tėvu;
  • Finansinės problemos;
  • Įvairios nelaimės, netektys.

Gydytojas, atsižvelgęs į jūsų simptomus, jų intensyvumą, dažnumą, pasiūlys galimus sprendimo būdus. Daugeliui moterų pakanka pokalbio su specialistu arba savitarpio pagalbos grupių lankymo, dienos ir mitybos režimo sureguliavimo.

Labai retais ir labai sudėtingais atvejais gali prireikti vaistų, tačiau juos vartokite tik gydytojui paskyrus: ne visų vaistų vartojimas yra suderinamas su nėštumu.

Naujausi komentarai

  1. User has not uploaded an avatar
    braske34 prieš 5 m.

    bebriuke83 parašė:
    Žinoma, kad skrydis nepakenkė, nes jei kas būtų blogai, būtum pajutusi Ramybės ir geros savijautos

    Aciu labai uz siltus zodzius, o nejauciau nieko-juk tada , buvo 4-ta savaite, dar net nezinojau kad laukiuosi

  2. Vitalija3
    Vitalija3 prieš 5 m.

    Mane nerimas sy nestuma taip pat aplanko.. bijau kad nebutu nesveikas vaikelis, na turbut visos bijo, bet as galvoju kad mane per daznai tokios mintys apninka. Liudna, laukiu kada ji gims, bijau dziaugtis

  3. bebriuke83
    bebriuke83 prieš 5 m.

    Vitalija3 parašė:
    Mane nerimas sy nestuma taip pat aplanko.. bijau kad nebutu nesveikas vaikelis, na turbut visos bijo, bet as galvoju kad mane per daznai tokios mintys apninka. Liud…

    Labai Tave suprantu, nes man kuo arčiau gimdymas buvo, tuo labiau dėl to bijojau, bet ir mano kolegė skundės, kad to paties bijo, tai gal čia dažniausia nėštukių baimė? Auga sveika karalaitė

  4. User has not uploaded an avatar
    braske34 prieš 5 m.

    bebriuke83 parašė:
    Labai Tave suprantu, nes man kuo arčiau gimdymas buvo, tuo labiau dėl to bijojau, bet ir mano kolegė skundės, kad to paties bijo, tai gal čia dažniausia nėštukių ba…

    nu as irgi jauciau panasia baime, o dabar dar ir gimdmo pradejau bijot, viena diena lyg geriau, kita vel kosmarai

  5. User has not uploaded an avatar
    sypsenaite prieš 11 mėn.

    Aš skridau 32 savaite, į šiltus kraštus,6 val skrydis, jokiu nesklandumu, jaučiuosi puikiai ir pailsėjusi dar