Kūdikiui 4 mėnesiai ir 2 savaitės

Stiprėjantis kūdikis tampa vis smalsesnis ir stipresnis. Mažyliui jau nebeįdomu tiesiog gulėti ir stebėti virš lovelės besisukančią muzikinę karuselę. Jis stengiasi daugiau judėti: mosikuoja rankutėmis ir kojytėmis, gulėdamas ant pilvuko pasiremia rankutėmis, pakelia galvytę ir stebi aplinką, o susidomėjęs ar susijaudinęs bando stumtis į priekį.

Kūdikis žino savo vardą

Pirmuosius sąmoningus žodžius kūdikis ištars dar negreitai, maždaug po metų. Žodžių prasmę mažylis pradės suprasti gerokai anksčiau, sulaukęs maždaug 6 mėnesių amžiaus, tuomet pastebėsite, kad, pavyzdžiui, pasakius „buteliukas“, kūdikio akytės kryps link buteliuko.

4-5 mėnesių amžiaus kūdikis jau tikrai supranta vieno, bet labai svarbaus žodžio prasmę. Kūdikis jau žino savo vardą!

Pastebėsite, kad kūdikis reaguoja kviečiamas, atsisuka, džiaugiasi, tiesia rankutes ar net bando šliaužti link jūsų.

Bendraudami su kūdikiu vis pakartokite jo vardą, jį tardami pažiūrėkite tiesiai į mažylį. Tokiu būdu „įtvirtinsite“ jo vardo supratimą arba padėsite jam greičiau įsiminti savo vardą, pradėti į jį reaguoti.

Kūdikis mokosi šliaužti

Ant pilvuko gulintis kūdikis jau prieš porą mėnesių ėmė remtis delniukais į žemę, stengėsi pakelti ne tik galvytę, bet ir visą pečių juostą. Tuo pat metu mažylis mosikavo kojytėmis.

Mažylio judesiai vis labiau koordinuoti, jis remiasi rankutėmis, judina kojytes, stengiasi remtis keliais, spirtis kojomis ir pasislinkti bent per sprindį.

Lėtai ir nerangiai, sutelkęs visas jėgas kūdikis ima po truputį šliaužti, o vėliau, sulaukęs maždaug 6-10 mėnesį jis pradės sparčiai ropoti.

Tiesa, kai kurie mažyliai praleidžia šliaužimo ir ropojimo stadijas, iškart bando stotis, eiti.

Skatinkite kūdikį šliaužti guldydami jį ant pilvuko, džiaugsmingai reaguodami ir rankomis besiremiantį, besistengiantį pajudėti kūdikį. Motyvuokite mažylį rodydami jo mėgstamą žaisliuką ir kviesdami jį pasiekti.

Dvigarsiai skiemenys

Mažylio gebėjimas artikuliuoti tobulėja, ir jis vis dažniau čiauška. Kaip dainininkas, atliekantis „apšilimo“ pratimus, – ar mokslininkas, plušantis laboratorijoje, – kūdikis bando įvairiai panaudoti burnytėje esančius kalbos padargus ir balso stygas, kad ištartų garsus.

Tikriausiai jau išgirsite dvigarsių skiemenų, pavyzdžiui, „ma-ma“. Nors jie dar tiesiogiai nesusiję su sąvoka „mama“, bet mamytėms vis tiek malonu juos girdėti! Padrąsinkite mažylį eksperimentuoti, dažnai kalbėkite su juo išraiškingu balsu ir mimika.

Skirtingų jutimų dermė

Mokslininkai atliko eksperimentą. Dviejuose ekranuose parodė kūdikiams du filmukus. Viename filmuke žmogus užsidengė ir atidengė akis, sakydamas: „Labas, ku kū!“, o kitame - žmogus ritmingai delnu mušė būgnelį.

Pirmiausiai filmukai buvo parodyti be garso. Kūdikiai vienodai domėjosi abiem filmukais.

Antrą kartą kūdikiams rodė tuos pačius filmukus, tačiau vieną iš jų - su garsu. Dauguma kūdikių labiau domėjosi filmuku, kuriame buvo ir vaizdas, ir garsas.

Tyrėjai padarė išvadą, kad kūdikius labiau domina ir jiems patinka, kuomet vienu metu stimuliuojami keli jutimai. Pavyzdžiui, filmukų atveju, rega ir klausa.

Šią įžvalgą puikiai įrodo praktika. Pavyzdžiui, suirzęs kūdikis greičiau nurimsta, sutelkia dėmesį ir ima džiaugtis, jeigu jį ne tik kalbiname, bet ir sūpuojame, glostome, rodome jam daiktus.

Galvokite apie šį polinkį bendraudami arba žaisdami su kūdikiu. Pavyzdžiui, pasodinkite kūdikį ant kelių ir „pajodinėkite“, dainuodama: „Joja joja Jonas, pas karalius, ponus“. Sakykite „ausytės, akytės, kojytės, rankytės“ ir tuo pačiu lieskite atitinkamas kūdikio kūno dalis arba pati mirksėkite akimis, mojuokite rankomis, trypkite kojomis.

Faktas

Maždaug keturių–penkių mėnesių kūdikis supranta, kad du mėlynos spalvos atspalviai yra labiau panašūs negu mėlyna ir žalia spalvos, nors ir nežino jų pavadinimų.