Vegetarizmas ir veganizmas nėštumo metu

Tu neabejotinai žinai, kad nėštumo metu būtina subalansuota mityba, kurioje būtų tinkamas kalorijų, vitaminų ir mikroelementų kiekis. Dažniausiai visų šių elementų gauname iš skirtingų produktų: mėsos, žuvies, grūdų, daržovių, vaisių ir t.t. O ką gi daryti toms moterims, kurios prieš nėštumą maitinosi tik vegetarišku maistu? Ar dėl vaikelio gėrovės būtina pradėti valgyti mėsą? O gal vegetarizmas ir nėštumas yra pilnai suderinami dalykai?

Vegetarizmo rūšys

Nors dažnai vegeratizmą suvokiame tik kaip mėsos atsisakymą, iš tiesų vegetarizmas gali būti skirtingų rūšių: veganizmas, makrobiotinis vegetarizmas, laktovegetarizimas, ovolaktovegitarizmas.

 

  • Veganizmas – tai griežta mitybos forma, kurios metu valgomas tik augalinis maistas, o gyvulinės kilmės produktų (mėsos, paukštienos, kiaušinių, pieno...) visiškai atsisakoma. Kai kurie veganai atsisako net ir tokių produktų kaip medus, nes medų pagamina bitės. Įprastai veganai valgo ankštinių, grūdinių kultūrų produktus, riešutus, vaisius, daržoves, uogas.
  • Makrobiotinis vegetarizmas – tai tas pats veganizmas, tačiau į kasdienį racioną gali būti įtraukta žuvis ir vėžiagyviai.
  • Laktovegetarzimas – tai mitybos forma, kurios metu leidžiama vartoti pieno ir sūrio produktus.
  • Ovolaktovegitarizmas – nevalgoma mėsa, tačiau galimas pienas ir kiaušiniai.

 

Dauguma mokslininkų ir gydytojų teigia, kad nėštumo metu vegetarizmas nėra labai gera mitybos forma, nes nėštumo periodu moteriai būtinos amino rūgštys, kurias pasisavinti galima iš gyvulinės kilmės produktų. Tiesa, gydytojai nebūtinai rekomenduoja valgyti mėsą. Užtektų į kasdienę mitybą įtraukti pieno produktus, žuvį ir kiaušinius. Taigi, jei vegetarzimas apsiriboja tik mėsos atsisakymu, nieko baisaus neturėtų nutikti.

Kodėl vegetarizmas naudingas nėštumo metu?

Augaliniame maiste gausu vitaminų, mineralų, mikroelementų, organinių rūgščių, makroelementų (vario, cinko, kalio, magnio, seleno). Vartojant augalinės kilmės produktus, palengvinamas virškinamojo trakto darbas ir mažiau apkraunami inkstai.

Daugelis yra įsitikinę, kad mėsa yra būtina nėščiajai ir vaisiui, nes būtent iš mėsos yra pasisavinama geležis. Tačiau iš tiesų geležies gausu  ir kituose produktuose: pupelėse, džiovintose slyvose, razinose, špinatuose, braškėse, bulvėse, avižose, kviečių, sėlenų ir javų kruopose, lapiniuose žalumynuose, džiovintuose vaisiuose ir t.t. Be to, galima pasirinkti produktus, kuriuose be geležies taip pat yra ir nemažas vitamino C kiekis. Vitaminas C padeda geriau įsisavinti geležį. Tačiau kartais net ir valgant mėsą, organizmui vis tiek trūksta geležies. Tokiais atvejais gydytojas tiesiog pasiūlo papildomų vitaminų, kuriuos galima vartoti ir maitinantis vegetariškai.

Vitaminai ir vegetarizmas

Nėštumo metu moters organizmui būtinas tam tikras kiekis svarbių vitaminų: C, E, B, B12, A, D ir t.t. O taip pat labai svarbios tokios mineralinės medžiagos kaip kalcis, fosforas ir magnis. Manoma, kad vegetarizmo metu vartojami maisto produktai neturi pakankamo šių maistinių medžiagų kiekio.

Iš tiesų tai nėra tiesa. Yra tik vienas vitaminas, kurio organizmas negauna su augaliniu maistu – tai vitaminas B12. Taigi jei nėštumo metu neketini atsisakyti vegetarizmo, teks gerti papildomus vitaminus, kurių sudėtyje yra B12.

Taigi galime apibendrinti. Griežtas vegetarizmas (veganizmas) nėštumo metu tikrai nerekomenduotinas, nes jo metu nevalia vartoti svarbių maisto produktų: pieno, sūrio ir kiaušinių. Kitos, ne tokios griežtos vegetarizmo formos yra leidžiamos, tačiau tik tuo atveju, jei mėsą pakeisi kitais produktais, kurių sudėtyje yra geležies. Tačiau vitaminą B12 teks pasisavinti ne iš maistinių medžiagų.

Ir vis dėl to turėtum nepamiršti, kad kiekvienos moters organizmas yra individualus, taigi visų pirma turėtum įsiklausyti į savo kūną: jis tikrai leis suprasti, ar tau trūksta kokių nors medžiagų. Tikriausiai esi girdėjusi, kad nėštumo metu moterų organizmas labai pasikeičia ir kartais norisi kiek neįprastų maisto produktų. Pagalvok, ar dėl savo ir mažylio gėrovės bent kuriam laikui nevertėtų gyventi ne pagal nusistatytas normas, o pagal pageidavimus?

Susiję straipsniai

Vaisiaus judesių sumažėjimas

Sumažėjusių vaisiaus judesių jokiu būdu negalima ignoruoti, o juos stebėti ir fiksuoti reikėtų nuo maždaug trečiojo nėštumo trimestro.

Placentos pirmeiga

Placentos pirmeiga – nėštumo patologija, kai placenta yra prisitvirtinusi gimdos apačioje, o vidiniai gimdos kaklelio žiomenys yra uždengiami.

Hematoma gimdoje nėštumo metu

Hematoma – tai tarp gemalo dangalų atsiradusi kraujosruva. 20 proc. kraujavimo pirmąjį nėštumo trimestrą atvejų lemia hematomos.

Skelbimai

10,00 €
25,00 €
12,00 €
122 | 6 - 7 m.